Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 5 mars 2010

Av Aamor & Tina - 5 mars 2010 22:54

Jag fick paket av mattes kollegor för att jag fyller 1,5 år i morgon! Inte illa va?


Har hållt på att tigga stor del av kvällen, inte godis och sånt utan - sova!

Matte har inte velat lägga sig! Visst klockan är inte så mycket men det struntar jag i för är jag trött vill jag sova och då ska matte också lägga sig!

Nu har hon inte velat lägga sig för tidigt för hon ska "hosta klart" först!

Det kan hon ju tro, jag tror att den kommer igen när hon väl lägger sig fast hon har hostat mycket idag redan.

Jag får väl hålla tassarna att hon inte stör mig i natt också!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 5 mars 2010 16:56

Jag och matte har varit borta om hos Affi och mattefar, mattemor var iväg på sin träff med väninnorna och då fick mattefar för sig att städa vilket Affi tyckte var dötrist. Vi sprang istället ute i trädgården.


När vi kom hem hängde det en påse på vår ytterdörr, spännande var det så matte öppnade och ut trillade en paket till mig!

Snabb som blixten tog jag den, matte sa att jag skulle ju inte ha den förrän i morgon.

Jag hade fått en paket av "Tantena på Malmgatan", det är på mattes jobb.

Ni är bara för goa, fast några tanter är ni inte!

Matte säger att jag blir bortskämd av dom men jag säger "ingen fara för det klarar matte av så bra själv, så om fler hjälper till gör inget, hihi!"

Matte tog ett kort när jag lekte.

  

Tusen tack!!!     


Jag har ätit min mat, hunnit vara ute och duschat mina tassar som blir alldeles svarta nu.

Nu ska jag vila!


Av Aamor & Tina - 5 mars 2010 09:22

Matte har varit riktigt störig i natt! Jag har inte fått många blund i ögonen, till sist gick jag ut i halle och la mig.

Först lät hon som en gammal rosslig motor med bubbel i avgassystemet och sen försökte den starta med det blev bara hostningar.

Hon har hostat i natt, hissat upp sängen, hissat ner sängen, varit uppe, lagt sig igen, oj oj oj en stackars hund får ingen ro!

Hon säger att det släpper i rören nu och att det är därför hon låter som hon gör! Bara det släpper fort!


Vi har några minus grader och strålande sol. Jag har varit ute på min första runda för dagen och det var så skönt.

När vi kom hem så tyckte matte att jag skulle friseras för att det blev inget igår.

Hon hittade en stor tova på mitt ena lår - den gick lätt att reda ut när hon väl började och jag satt så fint och protesterade inte alls.

En på min ena baktasse, på insidan, en som som tovat ihop sig med hjälp av grus och smuts - den var lite värre för mig när den skulle bort för hon kom väldigt nära mina heliga saker! Istället tog hon fram en sax för att klippa bort den men där går gränsen, ingen sax så nära sakerna!

Tovan var det enda som fösvann, tack och lov!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards