Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 7 mars 2010

Av Aamor & Tina - 7 mars 2010 15:48

Jag var och lekte med Affi medan matte var hos sin veteriär (kanske det inte heter för mattar men...), vi busade och lekte och Affi verkligen älskar "korvarna" hon fick i present. Mattemor berättade att hon låg och snuttade på näsorna i gårkväll och somnade till sist!

Matte hade fått en tid klockan 13.15 och var klar igen 13.12(?!?), lite folk så hon kom in tidigare.

Hon var mest rädd att det var lunginflammation men det var ett virus hon har som ska gå över av sig själv, det envisa möget (mattes ord).

Hon har trott att där var skit i rören så hon har tagit slemlösande men vetten sa att ska hon ta nått så ska hon ta hostdämpande. Inte konstigt att hon hostat som en galning då! Se om det blir bättre nu.

Jobba ska hon ju göra i morgon.


Matteföräldrarna bjöd på mat, vildsvinskalopps, mums fillibabba! Jag åt jättemycket, mer än matte faktiskt. Affi ville lukta flera gånger men ville inte ta köttet så till sist hög min matte henne i örat och tog bort hennes mustach som hängde framför munnen och sen åt hon också.

Vildsvin är så gott ibland, vissa gånger har jag inte velat ha men idag var det gott.


Nu ska vi koppla av lite och njuta av den sista lediga dagen denna veckan.

Av Aamor & Tina - 7 mars 2010 09:45

Jag snackade med Misen igår när jag var ute på min sista runda. Han kelade med mig men så kom där en annan människa gående och då blev han rädd och stack.

Vi la oss ganska så tidigt igår kväll och det var inte helt fel för vi var lika trötta båda två.


Idag känner jag mig gammal och trött och det beror inte på att jag blev 1,5 igår utan för matte håller eller väcker mig så ofta på nätterna. Hon hostar så och det låter så otäckt.

Hon har faktiskt tagit sig i kragen och ringt till den helgöppna jourcentralen och när hon stod som 1 i turordningen bröts samtalet, hon sa några väl valda ord! När hon ringde upp nästa   sekund var hon nummer 9 i kön så hon knappade in sitt nummer så vi får se när de ringer upp. Hopplöst säger hon!

Matte är ju inte den som tar sjukvårdskontakt i första taget, någon får nästan tvinga henne.


Jag har varit ute på min morgonrunda, strålande solsken och lite småkallt men ju skönt.

Jag mötte en liten kille (hund) och vi hälsade på varandra men han skällde rätt så mycket så jag drog mig bakåt, han var så grov i stämman för att vara så liten.

Nu ska jag vila medan matte väntat på att de ska ringa upp henne!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards