Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Aamor & Tina - 1 mars 2010 15:01

Jag och matte har slappat framför TV:n, hon har kollat på film och jag har lekt med mina saker.

Rätt som det var ville jag gå ut en sväng så matte fick masat sig ur soffan och hänga med.

Vädret är inte det bästa precis, snöar och regnar omvarannat och så blåser det så jag nästan lyfter.

Nu blev det trots det en toppen runda för jag mötte först 2 tjejer en på 1,5 år och hennes kompis på 7 månader, jag möter dom då och då och hon på 1,5 år lägger sig alltid på rygg så jag kan snusa över hela henne. De är av rasen Basset Fauve de Bretagne och är hur gulliga som helst.

Precis innan vi skulle gå in mötte vi grannen och matte och han stod och snackade i trappan och när han öppnade dörren såg jag deras katt.

Hon tittade först på mig och sen kom hon smygande och eftersom jag var helt still kom hon fram och strök sig mot mig, yeah!

Satt länge och tittade drömskt in i vår ytterdörr när vi kommit in, jag vet ju att hon finns 2 dörrar bort. Hon är söt och sen är hon van vid hundar för barnen har hund.


Nu tänker vi vila lite till, blir väl vår grej idag!

Av Aamor & Tina - 1 mars 2010 09:55

Jag mår som en prins idag.    

Matte mår som en typ som är under isen   , hon snorar, hostar, nyser och fnyser så hon stannade hemma så därför mår jag som en prins och bara njuter av att ha henne hemma.

Matte vaknade redan 04.30 och var uppe och störade sig, jag blev lite störd eftersom jag måste kolla vad hon sysslar med men till sist la hon sig igen men hon somnade inte.


Jag var ute på min runda vid 8 tiden och precis när vi börjat gå så börjar det regna och innan vi kom hem hade det övergått i snö!

Som tur var varade det inte så länge men det kommer kanske mer, hoppas inte.


Jag ville upp på mitt trimbord och då trodde matte att jag ville bli kammad, man kan väl vara där utan att bli friserad!

Nu blev jag det ändå för jag hade små små ulltovor längst inne under all päls på mitt ena lår.


Vi skulle på smyckesparty i kväll men det får vi ju hoppa över nu när matte är som hon är. Jag får leka med lilla Moa nån annan gång istället.


Nu ska vi vila lite. Det känns härligt att säga vi för annars brukar det bara vara jag.

  

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards