Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 14 juli 2013

Blåsigt!

Av Aamor & Tina - 14 juli 2013 16:37

Blev en lång skön sovmorgon idag och vi kom inte ut förrän 10.30 och då var jag väldigt bestämd var vi skulle gå!

Jag skulle hälsa på min syster, hihi bara en kort stund men hälsa på skulle jag ändå!

Matte fick en fika och det var tur för hon hade inte ätit frukost för hon trodde bara att det skulle bli en kort runda, hihi!

Nu blev det inte så mycket av hälsandet på henne för efter att hon hälsat ville hon upp i fönsterkarmen igen och jag la mig i ena sängen och somnade men det var skönt det med men jag höll ett öga på matte så hon inte stack iväg.

När vi sen gick hem följde mattefar och Affi med oss en bit.


Det är ingen direkt värme idag och inte blir det bättre av att det är blåsigt så pass mycket att pälsen yr åt alla håll.

Vi har tagit det lugnt sen när vi kom hem, matte tvättade en maskin tvätt och sen satte hon sig på sin ryggmassage-dyna, hon är så stel i ryggen och det var längesen hon använde den nu och hon lät rätt rolig när den var på vissa ställen på ryggen men det blev bättre säger hon.


Idag skulle mattes mormor fyllt år om hon levt men tyvärr dog hon redan -73 och alldeles för ung så matte träffade henne bara några få år, så Grattis mormor säger vi!


Matte har sagt att hon ska ringa veterinären i morgon för tydligen har jag en del tandsten och så vill hon att de ska titta på min tasse som hon tjatar på mig att låta bli hela tiden, tänkte passa på nu när hon är ledig men jag vet inte riktigt om jag gillar det!!!!

Jag tror jag sover på saken en stund till, hihi!

 

Gammal bild!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

14 juli 2013 17:26

Du har en smart matte som tar dig till vettisen.
Tandsten är bra att bli av med och din tass behöver nog vettisen kika på. Du har ju trasslat länge med den.
Bra att få det gjort nu när matte har gott om tid. Det går säkert jättebra!

=^.^=

Kram å söndagsgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

14 juli 2013 17:51

Ja vi får väl se hur kul det blir, hihi fast det är lika bra att få det kollat.
Min tass har varit läkt en gång men det fixade jag till - inte bra!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

14 juli 2013 18:41

Här hade vi också lååång sovmorgon idag efter att jag väckt både matte och husse vid 07:00 :)
Här blåser det också massor idag och kan tänka mig att det viftar rätt bra i pälsen om man går ut.
Du ska se att det går bra hos vettisen med både tänder och tass ! Bättre att kolla det innan det blir värre.

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

14 juli 2013 18:46

Ja så tänker matte också, bättre att kolla!
Blåst är inte kul alls!
Oj det var tidigt du väckte dom, hihi!

 
Laika

Laika

14 juli 2013 21:29

Vilken härlig dag även om vädret inte var det bästa... och du... du kanske ska sova förbi hela veterinärbesöket? Då slipper du ju veta av det alls. Fast du kanske är duktig när du kommer till vettisen? Det är inte jag, hihi. Dom måste ju känna att de får lön för mödan och då kan ju inte allt heller vara hur lätt som helst ;)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

14 juli 2013 21:53

Jag har varit jätteduktig när jag varit hos vettisen förut och troligen kommer jag att få sova genom hela besöket. Det värsta är att jag troligen lämnas där och att matte hämtar mig när jag är klar om nu inte matte stannar hos mig för hon gillar inte att lämna mig och jag tycker likadant.

 
Melody

Melody

15 juli 2013 10:55

Men nog är det typiskt att ens matte ska hitta på en massa saker när de har ledigt, som att ringa till veterinären! Och så har de tid med så mycket annat som att reda ut den där tovan och klippa klorna och attans vad de hittar på hela tiden! I dag har vi riktigt sommarväder i Västervik och det är nästan för varmt för en liten hund, så bara min matte nu inte får för sig om att jag ska klippas också!
Hoppas ni har en riktigt bra början på er semester!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

15 juli 2013 10:57

Visst får de en massa knäppa idéer!
Vi har också rätt varmt men det blåser lite.
Nä men vill matte klippa dig, huh!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards