Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 17 juli 2013

Bort!

Av Aamor & Tina - 17 juli 2013 18:25

Sovit ovanligt bra i natt, både jag och matte vaknade inte en endag gång under natten - skönt! Jag flyttar mig lite men jag var knappt vakne under förflyttningarna, hihi!


Matte fick även idag vara en levande utsiktspost för Ollie då han kom och hoppade upp på hennes axel och sen kelade han jättemycket med matte och jag blev avundsjuk för jag ville ha honom nere på marken men jag fick också kel av honom när han kom ner.


Matte sa att vi skulle åka bort idag så jag fick bråttom in och ville iväg direkt men matte var tvungen att göra lite annat först som att äta och så skulle vi inte vara där förrän 11.

Vi skulle till mattes kusin och hennes son, pappan jobbade.

När matte skulle sätta på mig mitt säkerhetsbälte spelade jag död, helt slapp i hela kroppen och vägrade hjälpa till det minsta men det hjälpte inte för bältet kom på ändå!

Sonen kom ut i trädgården och mötte oss och så hälsade vi ordentligt när vi kom in.

 

Jag höll ett vakande öga på honom och hans aktiviteter i början men sen tröttnade jag och la mig under bordet nära matte.

Tog en kort promenad där på landet men det var lite för varmt för att gå för långt och den korta rundan räckte för mig! La mig sen en stund i skuggan på deras gräsmatta.


Vi kom hem för en liten stund sen och matte la upp mat till mig men jag valde att lägga mig ner i lugn och ro och sova en stund för ärligt talat är jag helt slut, hihi!

Hoppas vi ska ta det lugnt i morgon, hihi!


 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

17 juli 2013 19:20

Det är jobbigt att vakta minisar! Inte undra på att du tröttnade efter en stund.
Ni får ha en lagom lat kväll ;-)

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

17 juli 2013 19:23

Vi ska bara "vara" i kväll!
Ja en 3 åring är full av energi och vem som helst bli trött!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

17 juli 2013 19:43

Mysigt med kattgos och så besök borta! Minisar är rätt kul tycker vi men man blir trött! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

17 juli 2013 19:47

Man blir helt slut, hihi!
Katterna är lugnare ;)

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

17 juli 2013 19:44

Här sov vi inte så bra inatt för matte låg bara och väntade på att den där förbenade väckarklockan som varit tyst i flera väckor skulle börja låta 06:00.
Här har det också varit riktigt pälsvarmt idag (enligt matte).
Har inte passat så många minisar , men dom jag träffat har varit riktigt bra på att busa med katt :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

17 juli 2013 19:46

Det är full rulle på minisar men man blir ju så trött, aldrig de ;)
Svårt att sova natten innan första jobbedagen brukar matte också ha!

 
Laika

Laika

17 juli 2013 19:55

Men vad rolig Ollie är, tar verkligen för sig :) Bara du också får en kram då och då :)
Förstår att du är trött efter den utflykten och att leka med de där små kan ju verkligen ta musten ur en :) Tur att du kunde vila lite på deras gräsmatta :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

17 juli 2013 19:58

Nog är Ollie en påhittig filur!
Ja och så skönt att komma hem och sova!

 
Melody

Melody

17 juli 2013 21:45

Så duktig du är som har säkerhetsbälte på dig i bilen, själv får jag ligga i en bur!
Sex timmar bilresa blev det för mig idag, men nu är jag hemma i Skåne igen och jag har toksprungit runt på gräsmattorna!
Någon liten kille har jag inte haft att leka med, så lite avundsjuk blir jag på dig som haft en så söt kompis idag!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

17 juli 2013 21:48

Jag "sjöng" opera för matte och det var inte nån glad opera när jag åkte i bur så därför blev det bälte och det är kanon.
Hans energi hade nog passat dig bättre för jag tröttnar efter en stund, hihi!

 
Frasse

Frasse

18 juli 2013 15:58

Inte konstigt att du slocknade efter en så aktiv dag! Hålla koll på småfolk kräver minsann sin hund :-)
Förstår att du blev bynglig när bältet skulle på men det är nog ändå rätt så bra med de där bältena <3
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

18 juli 2013 16:23

Jag måste ha bältet på säger matte men jag åker helst utan men då rullar inte bilen säger matte!
Man blir helt slut att leka med små energiknippen ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards