Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 18 juli 2013

Lite av varje!

Av Aamor & Tina - 18 juli 2013 19:23

Matte vaknade ganska så tidigt idag men hon låg kvar en stund så jag slapp gå upp och kolla!

Som vanligt en kort morgonrunda, ut runt knuten - pinka och så in igen för att kolla katterna.

Idag fick jag äran att kela med både Ollie och Peggy och samtidigt, jag var omsluten av katter -m ut och  ko härligt!

Vägg-i-vägg grannen kom ut och så snackade matte och hon lite, de kom överens om att träffas nån kväll och äta och dricka nått gott och givetvis är lille jag också välkommen!


Vid middagstid gick vi en sväng till syrran, matte och mattefar behövde handla lite och syrran behövde mat så de tog en sväng om min affär men tro inte att matte shoppade nått till mig - nä!

Syrran fick en ny leksak, en apa som jag tog först när de packade upp den, hihi!

Vi gick hem och jag ville in direkt för inga katter var ute men vilket misstag det var......


Matte började ordna och dona med flaskor, dunkar och bytte handduk på mitt trimbord och sen vandrade hon in i badrummet med mitt badkar! Jag gillar det bäst där det står gömt under handdukar!

Jag tog till flykten under mattes säng och hon försökte locka fram mig - hon lämnade till och med lägenheten och visst satt jag vid dörren när hon öppnade men hon var inte snabb nog utan jag tvärvände och in under sängen igen!

Det var kört när jag hörde henne öppna fönstret i TV-rummet, blev för nyfiken och då kom jag så nu är jag badad och luktar - inte hund i alla fall, hihi!


Matte sa några mycket fula ord när hon satt och åt för en stund sen!

Bet i nått hårt och så bröt hon tydligen av en bit av en kindtand, det gör inte ont men det isar lite, hon får väl ringa sin "tand-veterinär" också, hihi!

Nu ska vi ut och jag ska kolla katterna nu så hoppas dom är ute!

Det har varit lite av varje här idag, jag har ätit också efter badet och jag var riktigt hungrig för jag ville inte ha nått igår - sov nästan hela kvällen!

 

Från förra gången jag badade!

 
 
Laika

Laika

18 juli 2013 20:11

Nu undrar min matte vart ni hittat ett sådant fiffigt badkar? Jag badar förvisso i mattes och husses badkar, men av någon anledning tycker matte att en sån vore bäst även för mig, då behöver dom inte oroa sig över att all småsand som lämnar min päls till slut repar upp emaljen i deras kar...

Du är allt bra påhittig och duktig på att komma undan när det gäller bad :) Men det är bra att du tränar matte att hålla igång sig med både hjärngympa och motion, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

18 juli 2013 20:55

Matte har köpt det på Satchmos i Lund men de har även så man kan skicka efter, finns på TEBA i Höör också så man kan skicka efter, det heter BosterBath och är rätt bra för det är lagom höjd så matte slipper bocka sig så mycket. Brukar också finnas på en del stora utställningar som man kan köpa, du får be matte googla!
Hon ska inte få mig i badet hur lätt som helst, hihi!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

18 juli 2013 20:37

Att du inte lär dig *skrattar*
Matte får ALLTID sin vilja igenom när du ska bada, även om det tar lite tid innan hon får tag på sin lille påg ;-)
Är det inte bättre att du slutar att tramsa ed henne?
Trist att hon hade av en bit av sin tand, vi slår vad om att hon skyller på att hon var irriterad och inte såg upp med vad hon åt.
Vi hoppas att hon slipper tandvärk i alla fall!
Bäst att hon pratar med din tand-vettis.
Ha en mysig kväll!

=^.^=

Kram å nospuss

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

18 juli 2013 20:51

Man måste prova om jag kan vinna över henne nån gång, kanske kan gå så det gäller att inte ge upp!
Hon har bitit i hårda saker några gånger då det gjort lite ont men nu pallade den inte trycket. Hon blev bara irriterad efteråt, så onödigt att den skulle paja!

 
Melody

Melody

18 juli 2013 22:00

Något badkar har inte min matte, utan här blir det duschen direkt! Jag gömmer mig inte, men matte behöver bara tänka ordet "dusch" så sticker Shakira och gömmer sig. Det måste vara något som matte utsöndrar när det är dags för vårt bad som Shakira känner, men inte jag! Men jag lär mig nog också en vacker dag och då får hon två stycken som hon får dra fram under soffan!
Stackars din matte som bitit sönder en tand! Du får ge henne en stor tröstpuss!
Puss på dig från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

18 juli 2013 22:06

Inte säkert att du börjar gömma dig för jag har gjort det sen jag flyttade hem, hihi!
Matte vill ju dra mig till min "tandläkare" så då kan hon ju går till sin - rättvisa!
Fast lite synd är det ändå!

 
Bella shih tzu

Bella shih tzu

19 juli 2013 23:23

Sööt är du i alla fall när du väl kommit i badkaret, Aamor! Stackars matte som har gjort sönder en tand - det brukar ju tyvärr bli ganska kostsamt :(
Bäst att du kommer till din tand-vettis så du slipper få hål, fniss.

Nospussar från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

19 juli 2013 23:30

Bättre hon lagt de pengarna på mig, hihi!
Ja några hål vill jag inte ha!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards