Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 9 november 2013

Innehåll!

Av Aamor & Tina - 9 november 2013 15:36

Matte vaknade väldigt tidigt i morse, redan inna 06 men vi låg kvar i sängen och efter att hon stoppat lurarna i öronen somnade hon om och nästa gång var klockan 9.

När hon gått upp och höll på att fixa till sig och allt annat gick jag in och la mig i soffan.

Rätt som det var kom matte in till mig och började sjunga men jag stängde öronen för det finns ju vissa toner som en stackars hund ska slippa höra och alla andra runt om för den delen, hihi men så snappade jag upp nått i "sångens" innehåll och när hon tog det igen var öronen fullt öppna och jag hörde rätt!

Jag skulle få åka en sväng med bilen - yeah!

Ner till garaget och in i bilen och sen ner till stan. Jag vaktade matte väldigt noga när hon gick av och tog ut lite pengar - jag såg henne hela tiden men det gäller ändå att ha ögonen på henne!

Sen körde vi vidare men det var bara en kort sväng hem till syrran.

In där och när jag såg att matte behöll skorna och jackan på så fattade jag att jag inte skulle med bilen längre!

Hon kom tillbaka 2 timmar senare, hon hade kört in till Lund och växlat pengar, varit på Jula och handlat arbetsbyxor för det behövs såna där tåliga saker på det jobbet hon har 2 dagar i veckan. Hon valde att köpa själv för det är svårt när det ska skickas efter på jobb och så passar de inte - problem. De hade kostat 299:- men nu 169:- så det tyckte hon att hon själv kunde betala. Blev ett par svarta BlueWear.

Blev även lite annat smått.


Fck åka bil hem sen också så jag var ändå nöjd.

Maten har jag redan ätit, tidigt för mig men jag var hungrig så då fick jag den.

Matte tyckte jag såg ut som ett troll så tofsen är omsatt och nu ska vi slappa resten av kvällen.

Jag i alla fall för matte håller på att tvätta, tunnan var full så nog behövdes tvättmaskinen köras.


Regnar här hos oss och det har nog kommit en del i natt för det stod mycket vatten på vägarna i stan plus att brunnarna nog behöver rensas från löv så vattnet kan rinna undan.

 

Gammal bild på mig!


 
 
Laika

Laika

9 november 2013 16:44

Hihi, vad är det med mattar och sjungande? :D Min matte sjunger också när vi tex ska ut, varför kan hon inte bara prata? Skönare för öronen, hihi. Likadant väder här, nu regnar det massor och har gjort i över två timmar. Den här gången verkar det inte vilja ge med sig, fast jag har gjort allt jag behöver så mig lider det ingen nöd på oavsett vad matte kanske anser. Roligt i alla fall att du fått åka bil idag :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

9 november 2013 16:53

Skönt att höra att din matte är lika knasig som min :-)
Jag har också klarat av allt idag men jag vill nog kolla katterna igen så jag får passa på att lyfta på benet då!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

9 november 2013 18:54

Bästaste kvällen med mys och gos! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

9 november 2013 18:59

Härligt är det men matte tycker det är tråkiga program på TV.

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

10 november 2013 10:56

Smulan och Amanda har tur för jag sjunger aldrig (nästan). Inte ens i duschen *fniss*
Ha en trevlig och solig (vi kan ju alltid hoppas, här är det jämngrått) Söndag :)

=^.^=

Kram och puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

10 november 2013 12:25

Solen lyser nog på annat ställe för här regnar det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards