Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Aamor & Tina - 15 oktober 2009 20:54

Jag har vilat nästan hela tiden sen vi kom hem.

Bäst är det när matte sitter still i soffan för då kan jag vila i lugn och ro men när hon rör på sig är jag snabbt borta hos henne och lägger mig på fötterna.

Tror inte att hon genomskådat mig än att jag gör det för att hon ska bli sittande.

Eller så har hon gjort det för ibland när hon sitter där lägger hon upp båda benen i soffan och då är jag snabbt på plats, då tar hon ner benen igen så jag kan lägga mig på fötterna, märklig för det är alltid när fötterna är kalla....

Attan hon HAR genomskådat mig!!!!


Nu ska vi sitta ner i lugn och ro och kollat på TV för jag har gjort sista rundan för dagen, troligtvis.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 15 oktober 2009 18:05

Jag gick bort till Affi ett tag för matte skulle köra och handla. Vi blev jätte glada när vi såg varandra och började busa direkt.

När vi var ute på en gemensam runda mötte vi en liten valp som hette Tilda, en korsning mellan Dalmatiner, Border Collie och en till.

Vi ville ju hälsa på henne och först var hon rädd och gömde sig bakom sin matte men efter ett tag tuffade hon till sig så vi lekte och sprang runt, hon bet sig fast i mitt koppel men det gjorde inget för vi kunde leka ändå. Så kul vi hade!

Affi ville också vara med då, de hade lekt innan, men när Tilda bet i Affis koppel och skulle leda henne ville hon inte vara med mer, hon fällde svansen och gömde sig bakom mattefar. 

Affi tycker att det är roligast när det är hon som biter i kopplet, hon brukar göra det med mig.


När vi kom hem fick jag se vad matte köpt, hon hade handlat ett av mitt favorit godis (torkad kyckling filé), två nappar (har en som var i sönder så matte har kastat den nu) jag gillar nappar. Handlat lite till men inget kul till mig.

  

Nu ska vi ta det lugnt resten av kvällen för matte ska jobba i morgon.

Av Aamor & Tina - 15 oktober 2009 08:38

Jag sov ända till 7.45 och när jag vaknade så väckte jag matte, oh hjälp vi har försovit oss!

"Ta det lugnt", sa matte " vi stannar hemma en dag till". Vilken tur, annars hade matte varit väldigt sen till jobbet.


Matte säger att hon är bättre idag så hon ska jobba i morgon. I tisdags kväll när vi gick och la oss klagade hon på att hon hade jätte ont i benen men det har hon inte längre.

Läste Ruffas & Snuttes kommentar igår att tydligen är det fler som blev dåliga av vaccinationen, då behöver inte matte känna sig som en "vekling" för det är hon inte annars.

Snutte: Ibland kan det vara bra att bara ha en tjej att välja på och har hon sen heller inget val mer än dig så är det ju bra. Hon gillar ju dig skarpt eftersom hon alltid tar hand om dig och tvättar dig.


Matte sa att hennes fd katt  Smulan inte gillade andra katter, hon gick ihop men en katt när hon var ung och det var en väninna till matte som hade en hankatt som hette Liten, men när de blev äldre gick det inte.

Smulan trodde inte att hon var en katt, hon trodde hon var mattes bebis, låg hos matte under täcket, alltid i mattes famn i timmar när matte tittade på TV, åkte med i cykelkorgen mm. Hade faktiskt varit kul att träffa henne men hon dog -02.


Jag har inte väckt matte i natt utan vi har sovit hela natten, i går när vi la oss ville jag upp i sängen för att gosa lite, det blev 5 minuter och sen ville jag ner. La mig i min egen säng och somnade direkt, matte sa att jag snarkade men tror nog inte henne för jag har ju inte själv hört det. 

Varit ute på dagens första runda och det enda vi mötte idag var barn som skulle till skolan och ingen, inte en enda ville klappa lille mig, lie trist faktiskt!

Nu ska jag vila lite.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards