Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 22 oktober 2009

Av Aamor & Tina - 22 oktober 2009 21:16

Hallå, vad har hänt?

Först får jag svälta nästan en hel dag sen kommer matte och hämtar mig och vi gör en snabb visit på hennes jobb, kul. Därefter hamnar vi på Morrhoppan och jag träffar en dam som kollar mig i munnen och sen sticker hon mig i nacken och jag får sitta i mattes famn sen...... SVART.......


Vaknar hemma i min säng och när jag ska gå av vinglar jag och benen bär mig inte.

Vad f-n har hänt?

Hasar mig ut i köket för nu är jag vrål hungrig, äter lite torrfoder och sen däckar jag med fejan rakt ner i matskålen!

Matte väcker mig igen och jag fortsätter äta tills allt är slut och däckar än en gång rakt ner i skålen!


Vaknar av att jag ligger och dräglar i matte famn, far upp och matte och jag går ut. Går och går, jag vinglar mest käns det som och rätt som det är viker bakbenen sig så matte bär in mig igen.

Hur lätt är det att kissa när jag knappt kan stå?

Än en gång, vad f-n har hänt?


Får väl sova lite till så kanske jag är piggare sen.

Av Aamor & Tina - 22 oktober 2009 17:59

Nu är det så att Aamor är inte kapabel till att blogga så han lämnade över till matte.


Vi har nu varit hos veterinären och tagit bort 3 mjölktänder, en extra hörntand där uppe och en tand var uppe och nere.

Aamor var väldigt duktig och som vanligt skulle han på och pussa på veterinären. Vi var hos en annan denna gången och hon var mycket trevlig.

Han fick en trötter spruta och sen satt jag med honom i knät till han slocknade. Gick snabbt där och billigare än när jag går till tandläkaren även om det bara är en kontroll!


Jag passade på när vi kom hem att ta lite tovor på de ställen som han bara avskyr, drog öronhår, klippte klor och lite annat smått och gått. Gäller att passa på när han sover, kanske taskigt men så slipper vi ju "bråka" om det.


Just nu ligger han och sover "ruset" av sig i sin säng och tycker nog att jag är allmänt störig som kallar på honom då och då. Veterinären sa att jag skulle störa honom så att han inte fortsätter att sova.


Han har nog tyckt att det var konstigt hos Affi idag utan något gott då och då men det hade gått bra ändå.


Aamor återkommer när han vaknat.

  

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards