Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Aamor & Tina - 19 oktober 2009 19:53

Kvällsrundan är nu avklarad och jag tyckte att jag hörde "mina" katter för de har halsband med pling i. Hörde det först när jag stod och vattnade en stolpe, började lyssna så jag glömmde ta ner benet, matte sa att jag såg rolig ut. Vadå, jag är kille och att både lyssna och ta ner benet det blir två saker samtidigt! Är det inte så tjejer säger att killar saknar simultankapacitet? Jag ville inte ta ner benet i de prasslande löven för då hade jag ju inte hört var katten var.....

Tyvärr var det en okänd katt så den pep vidare, plingandes!


Sitter nu i mattes knä och gosar lite efter rundan, vi ska snart titta lite på TV men matte säger att om hon sätter sig så finns risken att hon somnar.

Hon började bli förkyld innan vaccinationen men förkylningen höllt sig lugn när hon blev kass av sprutan och så kom den igen igår.


Av Aamor & Tina - 19 oktober 2009 17:44

Varit hos Affi hela dagen idag. Vi har busat ganska så mycket och när det blir för mycket lyfter matteföräldrarna upp oss i fönsterkarmen för där busar vi inte.

Jag har blivit arg på Affi idag, hon hade en pipleksak och då ville jag så klart ha den och när hon kom och la den framför mig så tog jag den. Hade inte ni gjort likadant?

Tydligen fick inte jag ha den ändå så hon tog tillbaka den och då blev jag ilsk, men det hjälpte inte för hon hoppade på mig som en katt gör när den ser en mus. Suck, hon är ju inte det minsta rädd för mig!


Matte kom äntligen och hämtade mig, jag hade suttit och väntat sen 15.30 och så kommer hon inte förrän 16.40 gillar inte när hon jobbar sin långa dag.

Men så packade hon upp en sak, det var något vitt med röda och blå ränder. hon sa att det var en "Pippi"-tröja som jag ska ha om det blir kallt. Själv tyckte jag att den luktade mest katt så jag ville bita i den.

Matteföräldrarna sa "Åh, så fin är den Affis?", det var det ju inte för den var min. "En sådan skulle Affi också kunnat ha!", då tar matte upp en till som är till Affi. "ÅHHHHHHH" sa matteföräldrarna.

Det är Eva på mattes jobb som har stickast dessa söta tröjor i helgen, hennes katter Ruffa och Snutte ville inte ha, men Eva ville sticka så hon gjorde dom till oss istället!

TACK SNÄLLA EVA! De passade oss jättebra. Kolla själv!

  

Så snygg jag blev, lite sur för jag fick inte bita i den!

  

Här är vi bägge med våra fina tröjor!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards