Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 31 oktober 2009

Av Aamor & Tina - 31 oktober 2009 19:37

Matte gick här och undrade vad hon skulle äta till kvällsmat, ja hon började undra tidigt. Hon kom på att hon hade ett paket kräftor i frysen så de åkte fram.

Så klart vill jag smaka, det såg ju lite lustiga ut och man måste ju smaka allt!

Fick en stjärt och örk, nej tack *fnys*. Frågade vidare för hon måste ju äta annat än det konstiga!

Macka till, nej tack. Fick en bit kräfta igen *fnys*. När jag blev erbjuden för femte gången tog jag den för kan matte kan nog jag. Fick den i munnen och smaka av den men NÄ örk, inget för mig så jag fick snällt nöja mig med torrfodret för det är ätbart i alla fall!


Varit ute på kvällsrundan nu, lite småkallt men skönt. Halloween-party i vår samlingslokal och jag ville gå in men matte sa att det kunde vi inte för vi var ju inte bjudna. Skit i det vi kan väl gå in ändå men vi gick tyvärr vidare.


Väl hemma igen satt det två katter och tittade men ingen som jag känner vi vi stannade och kolla in dom ett tag.

Rätt som det var hör jag ett mjau och Misen kommer springandes mot mig, då fnös jag minsann inte!


Matte ska nog kolla på TV om där är något kul och jag tror jag ska sova lite.



Av Aamor & Tina - 31 oktober 2009 17:02

Jag har tagit det lugnt resten av eftermiddagen förutom då jag gått mina runder.

Matte har nästan haft ryggläge i soffan och slöat till en film. Den tycks aldrig ta slut, en sådan mini serie på en DVD och hon sa att där är ett avsnitt kvar, ta det sen.


Jag har precis kommit in från en runda, vi tog en långis igen. Har ju inte kivat med Affi idag så lite energi måste jag få ut på annat.

Jag mötte tre hundar och ingen stannade och pratade med mig, vad tänker deras matte/husse på? Vi måste hälsa ju, hör liksom till när man möter någon.


Ätit lite av min mat och såg samtidigt till så matte hade att göra för jag tog torrfoder i munnen och släppte de ca 1 meter från matskålen för att sen äta ur skålen.


Nu ska matte kolla sista avsnittet och jag måste ligga hos henne!

Av Aamor & Tina - 31 oktober 2009 11:59

Jag har hjälp matte med att putsa fönster!

Först låg jag under rutan som öppnas inåt och såg till att inget vatten droppade på golvet utan hamnade i min päls istället. Matte tyckte inte att idén var super som jag gjorde! Konstig hon!

Sen höll jag faktiskt fönstret till henne, jag såg att det svängde lite så jag tog tag i persiennsnöret och drog utåt för att hålla fönstret still och tydligen var det bra för hon sa inte till mig mer än "Vad du är glöttig Aamor".

Jisses vad jag är duktig!


Innan vi var klara behövde jag så klart gå ut så matte fick placera blommor och torka av inne sen när vi kom tillbaka.


Även denna gång gick vi en lång runda för vädret är så skönt.

Jag mötte två stora hundar som jag fick hälsa på, jag blir så glad att jag skuttar fram sen.

Hundarnas matte tyckte att jag var ursöt, och det får man ju hålla med henne om att jag är, hi hi!


Nu har mattes städdille tagit slut för denna gång, tack och lov! Nu kan jag vila mig lite.

Av Aamor & Tina - 31 oktober 2009 09:22

Jag och matte sov ända till 7.30, så skönt när jag slipper vakna så tidigt.

Vi gick upp och gick ut, tog faktiskt en långrunda direkt på morgonen för vädret är toppen solen skiner och det är runt 0 grader. Toppen!


Jag snackade med en Amstaff valp på 5 månader, han var lite rädd för mig när jag luktade på honom så jag backade undan och visade att jag ville leka istället och då vågade han hälsa. Han frös sa hans matte nu när det är kallt så han hade fått ett täcke. Jag har mitt täcke på mig alltid, pälsen, men blir det riktigt kallt ska jag ha Pippi-tröjan Ruffa och Snuttes matte stickade.

   


När vi kom in hjälpte jag matte att sortera tvätt, hon la upp högar på golvet och jag la mig på den som jag tyckte hon skulle vänta med att tvätta, hi hi.


När matte åt frukost satt jag och tiggde om att jag ville upp på trimbordet men jag fick vänta!

Så fort hon var klar skulle hon ta mig men då hade jag plötsligt ångrat mig och ville inte men jag hamnade där ändå!

Vilket som, det skulle ju hända någon gång och nu är det gjort och jag är fin och framför allt så ser jag igen.


Tänkte ta en liten tupplur nu.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards