Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 23 oktober 2009

Av Aamor & Tina - 23 oktober 2009 20:32

Så skönt att det är helg nu och att jag får ha matte hos mig hela tiden.

Vi har legat på golvet och bara myst och haft det gott! Något av det bästa jag vet.

Jag var ute innan på min kvällsrunda och då träffade jag Molly, en tjej på 10 år och en korsning mellan Shih Tzu & Papillon, hon hälsade snabbt och sen var jag inte intressant längre fast jag satte in alla charmings knep jag kan. Hon har kanske sett alla knep innan men lite mer intresse kunde hon faktisk visat mig.


Hillman: Veterinären sa att jag fick äta om jag ville, bara jag tog det lugnt och jag har nog aldrig ätit så försiktigt någon gång. Mådde mycket bättre med mat i magen och jag är inte speciellt matglad annars. Men jag ska tänka på det om det sker fler gånger så kanske jag kan och hinner väcka matte!


Snutte: Vilken tur att matte ville och kunde släppa ut dig. Du och Ruffa får vara extra snälla mot matte nu när hon har ont i ryggen. Se till så att du inte blir instängd igen.


Julia: Hälsa jamisarna och ha en mysig helg.


Nu ska vi titta på TV lite om där är något.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 23 oktober 2009 17:35

Nu är jag åter i full form, nästan!

Såg minsann till att matte fick sova dåligt i natt, fast jag tror att hon sov väldigt lätt för att kunna höra mig om det var något.

Jag väckte henne först vid 00.30 och menade på att jag ville gå ut, efterson jag inte kissat sen 15.30 så gick vi men inte behövde jag det, jag ville bara köra näsan i gräset.

Vi mötte även Misen då men han den tosingen ville leka mid min svans och det får man faktiskt inte göra så vi gick in och sov igen.

Nästa gång väckte jag matte vid 03 och "sa" att det luktade örk i badrummet, jag hade inte kunnat hålla mig tyvärr men hon tog upp det och sen gick vi ut och då kissade jag, gissa om matte blev glad!

Sen sov vi till klockan ringde strax innan 06.

I natt hängde min svans bara rakt ner men i morse låg den där den skulle igen. Var fortfarande lite trött när jag kom till Affi.

Måste säga att Affi var otroligt duktig när jag kom för i vanliga fall hoppar hon på mig bara jag sticker in nosen men idag satt hon och väntade till jag kom fram till henne.

Sen satte hon igång och nosade igenom hela mig, började med min mun och sen där veterinären stuckit mig, sen gick vi och la oss. Inget bus alls, visst är hon en pärla min syrra? Kyss

Senare under dagen har vi busat lite men över lag har vi haft en mycket lugn dag.


Nu är jag hemma och det är det bästa av allt.

Matte berättade att den tanden som domaren på Sofiero sagt var en mjölkisvar en permanent tand!!

Vi ska enbart mysa, gosa och slappa i kväll.


Känns bra att Aamor är tillbaka i sin vanliga form säger matte!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards