Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 30 oktober 2009

Av Aamor & Tina - 30 oktober 2009 21:54

Säger bara wow, vilken toppen kväll jag haft!

Först vilar jag ett litet tag och sen ligger jag och myser med matte på golvet. Hon blir stel i ryggen men hon struntar i det om jag vill ha henne där ett tag, hon är snäll.

När jag sen ska gå ut kommer Misen springandes mot mig och vill kela, jag blir helt salig och vill inte gå därifrån sen fast Misen hade gått. Matte får bära mig en bit så jag kan gå vidare.


När vi ska svänga för att komma hemåt igen vill jag gå förbi Tjejerna, var ju ett tag sen jag såg dom nu, så jag travar på rakt fram istället.

De var ute, jippie, men fick gå in igen för de skällde och deras matte kom ut för att prata.

Bodil och hennes matte hade varit i Växjö på utställning och Bodil hade blivit BIR Veteran och 3:a bästa tik.

Grattis snygging!


När vi sen skulle vidare blev jag lite busig och tog tag i kopplet med munnen och sprang och matte hakade på och vi sprang nästan hela vägen hem.


Så kul denna kvällen varit, nog för att det är fredag.

Nu är jag helt slut och tänker sova till matte säger att det är dags för nattrundan.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 30 oktober 2009 17:55

Sista dagen hos Affi nu för denna veckan, nu ska jag vila lite.

Vi har väl hållt igång som vanligt och mattefar har gått långa runder med oss men trots det busar vi som två galningar när vi kommer in, det är så kul!


När matte kom för att hämta mig så hoppade jag, matte, Affi och mattefar in i bilen. Spännande, undrar vart vi ska nu!

Vi körde först till mattes mormor och morfars grav och tände ett ljus och sen körde vi vidare till mattes farmor och farfars grav och även där tändes ljus.

Det var länge sen de dog, mattes farfar dog sist och det var nog 1994 och han blev 93 år. morfaren dog 1968 då han var 59 år, nio månader innan matte föddes, mormodern dog 1973 och var då 62 år och farmodern dog 1969 och hon var bara 58 år. Matte tycker att det är trist att de dog så tidigt och när de var så unga.


Mattemor mådde inte bra idag för hon hade kräkt så nu hoppas matte på att hon inte blivit smittad, huh!


När vi var klara med kyrkogårdarna körde vi faktist till McDonalds, har aldrig varit där och matte sa att det är nog 2 år sen hon åt där.

Matte och mattefar åt i bilen och det var toppen för då var vi väldigt nära, kunde nästan bita på mattes motsatta sida av hamburgaren men gjorde det inte. Matte bjöd nog bort halva hamburgaren (köttet) till mig, det var mums filibabba. När ska vi dit igen?

Sen hade matte den dåliga smaken att stanna vid en affär och gå in och handla. Hur kan hon lämna mig på det viset?

Visst, mattefar och Affi var kvar i bilen men det är ju inte samma sak!


Nu är vi hemma och tar det lugnt där jag kan hålla koll på henne!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards