Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 24 oktober 2009

Av Aamor & Tina - 24 oktober 2009 21:03

   Matte har städat min bänk, där hon förvarar mina saker ex. schampo, handdukar, bajspåsat mm i. Där var fullt och allt i en oreda.

Jag hjälpte henne men jag gjorde så att jag sprang i väg med påsarna med godsaker!

Det gäller ju att välja rätt för hade jag tagit en handduk kanske hon trott att jag ville bada! Och det vill jag inte än i alla fall.


Resten av kvällen har vi slappat och matte har slötittat på TV. Inget kul där säger hon.

Har nästan precis varit på min kvällsrunda. Ganska många ungdomar ute och rör sig. Vi mötte några som kom gåendes och när de hade passerat vände matte sig om för att se var de blev av och då såg hon två andra uppe på skolans idrottsplats, det lyste upp och hon sa till mig "var beredd Aamor!". Då small det och jag for iväg först och sen började matte skoja med mig och då stannade jag och glodde bakåt där det kom från, ca 50 m.

De firade tydligen nyåret antingen väldigt sen eller tidigt!

Matte fortsatte och sa "nu går vi förbi och se om tjejerna är ute" och det var jag så klart med på.

Tyvärr var de inne men jag glömde den j-vla smällen och det var viktigast!


Nu ska vi slappa lite till och troligen kela lite för det tycker både jag och matte att vi är värda!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 24 oktober 2009 17:58

Jag gick bort ett tag för att leka med Affi och visa henne att jag var "fit for fight" idag.

Hon satt i fönstret och tittade när vi kom gåendes och hela hon skakade när hon såg oss. Matte fick först torka mina ben för de var blöta och hon kunde knappt vänta tills jag var klar!

Så fort matte släppt mig var vi i full gång och hon fick se att idag orkade jag!

  

Vi har inte busat på gräset för det var blött men väl inne så det har sett likadant ut!


Matteföräldrarna bjöd på middag, det var kyckling lår, mmmmmmmm gott!

Nu är vi hemma och det är skönt som vanligt.


Av Aamor & Tina - 24 oktober 2009 10:05

Jag och matte har gått här hemma och plockat lite, tvättat mm.

Fick en omgång med borste och kam samt att tofsen blev nysatt, blev så fin men så behövde jag gå ut och det regnar.... Hur fin tror ni att jag var när vi kom in igen trotts regnrock?


När vi närmade oss hemmet såg Ruffa & Snuttes matte oss så hon kom ut på balkongen och snackade. Hon visade Ruffa men jag såg henne inte för hon bor högt upp men jag hörde henne. hon ville ner och "mamma" mig för hon är en riktig mamma. Snutte tittade också över balkongen men jag såg inte heller honom men min matte sa att de var jätte fina. Jag gillar ju katter så jag håller säkert med.

Hoppas ryggontet går över på deras matte Eva, jag ska hålla tassarna för det.


Sen har jag blivit storebror, ja, inte helt men vi har samma pappa och mamman är min moster så jag har både blivit storebror och fått kusiner, häftigt.

Det blev 5 st hanar, hppas de blir lka söta som jag är men det tror jag.

Grattis Mimmi till dina första valpar.

Det är märkligt att de alltid kommer på natten. Är det för att matte och husse ska få känna på hur jobbigt det är tro!

Vi är så nyfikna på hur de ser ut.


Vi ska nog bort till Affi och härja ett tag nu när jag är i full vigör igen.


Hörde att matte svor lite nu när hon hängde tvätt för det blir alltid udda strumpor tvättade. Hon får väl rota bättre i tvättkorgen så hon hittar jämna par!


Av Aamor & Tina - 24 oktober 2009 07:53

Snacka om att jag har sovit gott i natt, jag slocknade som en söndrig glödlampa i går och har sovit som en stock hela natten, så skönt det var.

Väckte matte strax innan 07 för jag trodde först att hon glömt att gå upp men hon sa att det var helg idag så jag la mig igen men bara i ca 10 minuter för sen upptäckte jag att det var dags för dagens första runda.


När jag kom ut upptäckte jag att det regnade och tur var att matte redan märkt att det regnade innan vi gick ut för hon hade tagit på mig min regnrock. Blev ändå blöt om ben och svans.

Men nöden har ju ingen lag så det var bara till att trava på ändå!

Vi gick en mellanrunda så jag klara mig en bra stund nu.

Åt frukost när vi kom in igen och matte försökte hoppa i säng igen men det satte jag stopp för, är hon uppe är det bäst att förbli uppe så jag gick och la mig istället! Det där med att hålla sig uppe gäller inte mig!

Nu ska jag morgon vila lite!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards