Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 8 december 2012

Av Aamor & Tina - 8 december 2012 18:38

Matte vaknade redan 06 och hon kunde inte somna om heller så efter en timme gick hon upp,  inte så kul en lördag.

Vi tog en halvlång runda redan strax innan 8 och det var kallt om om snoken, -13 grader.

Inne igen gjorde matte nått väldigt konstigt tyckte jag, hon sa att hon färgade håret - jaja hon får ju göra vad hon vill så jag gick och la mig! Där stannade jag till jag ville ut nästa gång.

När vi kom ut hörde jag en liten flickas röst uppe från pulkabacken skrikandes "hej bästis, hej bästis, min bästis" och så kom hon nerför backen och fram till mig och när matte höll mig still så klappade hon mig.

Flickan är stax över 5 år och blev illa biten i handen av en annan hund i somras (har berättat om henne innan) och hon började klappa mig när mamman eller pappan var med men idag var första gången hon vågade när hon var själv, pappan var högst uppe i backen.

Vi är så stolta att hon vågade och matte sa att hon var så stolt över mig för att jag sitter så fint när hon ska klappa mig, allt för att den lilla inte ska bli skrämd igen.

Jag kan annars vara rätt så "på" och vill pussas och nosa i ansikten men man får ju göra det på dom som vill att man gör så.

Inne igen sov jag till 15.00


Då jag vaknade ville jag ut igen och matte hängde med, hihi.

Jag fick bestämma var vi skulle gå så jag drog iväg mot matteföräldrarnas håll, matte trodde jag ville hälsa på men jag bara stannade till i cykelbanekorset och sen gick jag rakt fram istället, hihi!

Det blev en lång runda på en timme och det var så härligt väder, solsken och kallt, matte sa att det var -8 när vi passerade Netto, hon såg det på deras skylt som visar klocka och temp.

Jag hade sån fart på benen så matte fick lägga in högsta växlen på sina, hon sa att hon var svettig när vi kom hem, hihi!

Blev en liten paus och sen lagade matte mat, jag fick lite av köttet på mitt torrfoder, mums!


Vid 18 ville jag bestämd ut igen, kvittade vad matte sa för jag skulle ut. Det första jag ser var Ollie och han var kelig, jippie!

Har inte sett katterna på en vecka nu och börjar få lite abstinens, hihi!

Sen så kan man ju snacka om tur för deras matte kom gåendes och när hon och min snackade hörde några andra katter hennes röst och kom ut så jag fick även kel av Peggy och nospussar av Basti, Bebbe och Simba.

Tur man vet vad man vill för annars hade jag missat katterna   

 

Blid från januari i år!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards