Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 17 december 2012

Av Aamor & Tina - 17 december 2012 18:00

Går pussade jag bocken, hihi!

Matte tog fram sin vår julbock som hon nästan glömt bort att hon vi hade, hon sa att det var för att jag var för liten och störig första julen och även andra och att hon sen glömde bort den. Jag tror hon var för rädd om den för jag hjälpte hennes tvättkorg att gå sönder och att det nästan var gjort av samma sak, tvättkorgen var tjockare, hihi!

Matte köpte den för några år sen då hon var Ramsåsa och tittade på en lokal teater och de hade även julmarknad, hennes morfar var från Ramsåsa så den betyder en del för henne.

Mannen som hade teatern var son till en barndomskamrat till hennes morfar.

 

Visst är vi söta Julle och jag, hihi!


Nu är det bara 4 morgnar till vi ska gå upp efter klockan!

Varit en bra dag hos matteföräldrarna. Syrran och jag sa till dom att de skulle gå in i TV rummet efter frukosten för det har vi blivit vana vid nu, hihi och kan ni tänka er att de gjorde som vi sa - de är väl fostrade, hihi!


Vi har varit ute i vår hage och sprungit, jag ville inte först och satte mig i en snöhög men syrran hämtade mig och tyckte att det var bättre att jag sprang med henne och när hon retat upp mig tillräckligt jagade jag henne.

Blött väder, har regnat och det står vatten överallt för brunnarna är under all snö så det lär ta tid innan allt  rinner undan, snön blir rätt hård där de plogat upp i kanterna.


Matte jobbade länge och så fick hon mat hos matteföräldrarna innan vi gick hem. Jag åt också, fick en bit köttfärsbiff i smulor över mitt torrfoder och det gjorde det hela lite godare.

Hemma och jag ville ligga i soffan men det blev ensamt så jag kallade på matte att hon fick ta datorn med och sätta sig här hos mig - hon är också bra fostrad, hihi!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards