Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 10 december 2012

Av Aamor & Tina - 10 december 2012 17:47

En massa snö på marken när jag kom ut fast halva gången var plogad, blev en kort runda innan vi hoppade in i bilen för färd till syrran. Åt ju inget igår så nån 2:a var inte på väg heller. Kändes lite slirigt på vägen, kände till och med jag men matte tar det så försiktigt.

Hälsade på mattemor för hon var vaken, en puss och sen stångade jag henne i magen, ja jag gnuggar nosen men det ser ut som jag stångas, hihi!


Det började snöa ordentligt när vi gav oss iväg och sen har det snöat hela dagen, slitade nog först vid 16-tiden så det har blivit en del snö.

Mattefar har varit så snäll idag och skottat en rundgångväg till oss i vår hage för det var inte att tänka på att gå ut där annars för vi hade fått leka under snön i så fall.

Men jisses så kul det var att springa runt där ute, först ville jag inte men syrran jagade ut meg så jag hade inte mycket val!

Vi sprang och sprang, syrran mest för hon varvade mig ett par gånger, hon hade nog kunnat ställa upp i ett hundlopp och inte behövt skämmas där för hon är snabb!

Inne igen var vi, mest jag fulla med snöklumpar så vi fick ett dopp i vasken och sen blev vi blåsta av fönen.


Matte kom och hämtade mig och hon sa att det var ännu slirigare på vägarna nu med en massa modd, läskigt att köra i för det känns som bilen glider säger hon.

Åt mat innan vi gick hem, fick små bitar av okryddat sidfläsk på torrfodret, mums!

Jag höde en hund skälla på vägen hem men trots att jag sträckte på mig såg jag inte över snön!

 

Vis plogaren hade lagt upp en kant men snön var hög innanför kanten också.

Fick för mig lite senare att jag skulle prova att hoppa i orörd snö men den idéen var rätt dum för hela jag försvann, hihi!

Tur matte inte hade kameran uppe då, hihi!


Har fått en ny tofs uppsatt och nu ligger jag i mattes säng och vilar mig lite! Jobbigt att springa i snön.


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards