Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2013

Ensamma!

Av Aamor & Tina - 3 oktober 2013 18:19

Eftersom matte gnällt lite över att jag väcker henne 30 minuter innan klockan gör det valde jag en annan tid att hoppa upp till henne idag, hihi!

Kanske inte rätt att kalla det dag för klockan var 03, matte upplyste mig om det men sen somnade hon snabbt igen, hon gillade denna tiden bättre för då fick hon sova några timmar till.


Hemsk dag hos syrran idag!

Vi blev lämnade ensamma från klockan 9 till 12, det är hela TRE (3) timmar! Vilket elände detta var!

När matteföräldrarna sen kom tillbaka blev vi väldigt glada och pussade på dom och allt vi kunde komma på så de inte gör så igen, inte på länge i alla fall.


Matte var och handlade lite och förnyade vårt lotto, samma sak som med bilen att det är hennes när det ska betalas men mitt när där är vinst - oftast är det mattes med andra ord, hihi!

När hon kom in genom dörren beklagade jag mig över att jag varit ensam med syrran idag för när hon la sig på golvet hos mig kröp jag så nära henne jag kunde och viskade i hennes öra så matteföräldrarna inte skulle höra.

Visst överlevde vi men det var med nöd och näppe   


Hemma hamnade jag på trimbordet för matte sa att jag kändes som en tovad hund och undrade vad jag hittat på idag för jag såg inte ut så i morse, inte lika mycket i alla fall men så blir man när man blir ensam hemma - till och med håret protesterar, hihi!

Nu är tovorna borta och matte är nöjd. Även jag är nöjd för jag har ätit och fått mitt efter maten godis och ska nu sova en stund på mattes fötter om hon är still.

 

Efter avtovningen, matte säger att jag behöver bada också men vi tar det kanske till helgen!

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

3 oktober 2013 18:48

Så jobbigt att vara ensamma så länge. Det är alltid bäst när någon är hemma.Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

3 oktober 2013 19:02

Vi vill gärna att någon är hos oss hela tiden!

 
Melody

Melody

3 oktober 2013 19:48

Nu är det ju så att vi är flockdjur och vad kan vara värre än en del av flocken rymmer i tre timmar! När dessutom bästa matten är på jobbet, så klart det blir protester i pälsen! Här finns också några tovor, men de ska redas ut i morgon bitti innan jag ska till veterinären och få min spruta som matte nästan hade glömt bort!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

3 oktober 2013 20:01

Ja till och med pälsen "krullar" sig av att vara själv!
Matte kunde gott ta ledigt när vi nu skulle vara själva men hennes semester är slut och hon ska ha mer i år så hon får tulla på de sparade nu!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

3 oktober 2013 19:52

PUSSGURKA!!!!! Du är sååå söt.
Hemskt att ni var ensamma idag. Tur att ni inte rev huset för matteföräldrarna medan de var borta ;-)
Imorrn är det FREDAG!!! Yippie!!!

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

3 oktober 2013 19:58

Tack!
Ja i morgon är det äntligen fredag och den dagen gillar vi lika mycket som du gör!

 
Laika

Laika

3 oktober 2013 20:52

Jag ska också bada till helgen... Förstår att du hade tovor i pälsen efter att fått vara ensam i hela tre timmar, all päls bara krullar ihop sig till tovor i ren protest ja ;)
Hoppa upp klockan 03 var ju en ganska bra tid, hihi... hur nu matte kan vakna av en fjäderlätt Aamor som landar ;)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

3 oktober 2013 20:58

Ja nu är jag kanske inte direkt fjäderlätt, hihi!
Hela jag, inifrån och ut protesterade av att bli lämnad men vad ska en liten stackare göra :(

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

3 oktober 2013 23:32

Klockan 03:00 låter som en purrfekt tid att väcka sin matte på :)
Ensamma i 3 timmar ?!
Jag har minsann varit utan min matte i FEM DAGAR , jag !
Gissa om min päls var tovig :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

4 oktober 2013 06:42

Tror nog att du hade kanske husse där då men att pälsen var tovig tvivlar jag inte på, hihi!
Kanon tid men tre timmars gos men hon somnar om igen.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

4 oktober 2013 15:04

Hej finaste du! Du har en award att hämta hos oss.Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

4 oktober 2013 17:46

Vad spännande! Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards