Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 14 oktober 2013

Av Aamor & Tina - 14 oktober 2013 17:09

Igår slutade det inte regna när det väl börjat ösa ner, det till och med åskade så det skallrade i rutorna - tur jag inte är rädd.

Vid 18.30 tyckte jag att det var dags att gå ut men matte sa att det var för tidigt och om vi drog på det en 1/2 timme så skulle det räcka till morgonen så vi slapp bli blöta 2 gånger. Så jobbigt att vänta och jag var såååå nödig!

Klockan 19 gick vi ut och det hällregnade, matte gick och trodde att jag följde med henne mot gräsmattan men när kopplet blev spänt vände hon sig om och då stog jag och tittade efter katterna.

Matte påstod att jag hade väldigt dålig humor och att det var inte lönt att kolla efter katterna i detta vädret för de höll sig inne.

Skit också! Fick göra en snabbpinkning så matte blev nöjd när vi ändå var ute, hihi!

Inne igen torkade matte mig med en handduk men jag kände att det inte var nog när jag la mig i min säng så jag sa till matte att jag ville ligga i hennes famn.

Låg där nog i 1 timme och när jag ville ner var jag rätt så torr och varm, mattes tröja var nog lite blöt men hon överlevde, hihi!


Idag skiner solen även om det var lite dimmigt i morse.

Syrran har inte varit en surtant i dag och det uppskattas, hihi!

Vi har ägnat en stor del av dagen till att be snällt, hihi om godis men vi fick alldeles för lite som vanligt!

Tur matte kom tidigare idag så vi kunde få lite till då.

Det är ett måste när hon kommer, hon ska klippa strimlor att torkad kycklingfilé och så ska vi ta den från hennes mun - det är kul!

Inte så kul att matte antagligen ska jobba länge en annan dag istället men tiden ska ju göras så det kanske kvittar.


Satt ute en stund och tittade efter katterna men tyvärr syntes inga förrän vi gick in, såg då Ollie som låg och solade vid en buske men han ville inte snacka idag.

Maten har glidit ner i magen på mig och matte har ätit sin så nu ska vi hålla måndagskväll.

 

Gammal bild!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards