Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 5 oktober 2013

Av Aamor & Tina - 5 oktober 2013 17:44

I natt har jag sovit gott, inga vandringar ut mitt i natten. Har hoppat upp till matte några gånger men hon har nog bara känt av att jag kommit upp för hon har i alla fall inte börjat snacka, hihi! Låg tätt intill henne när hon vaknade i morse och det var härligt att få lite kli på ryggen så jag vaknade.


Idag har vi haft fullt upp så nu ska vi ta det lugnt resten av kvällen.

Började med att vi tog en långrunda, vi var ute i 1,5 timme, några sittpauser blev det för mattes rygg är som den är.

När vi kom hem fick matte avkvista mig för jag hade hur natur som helst under magen och vid benen, mest småkvistar.

Lite vila i soffan, jag sov och matte lyssnade på bok men sen for matte upp och började dona med mina saker som hon använder på mig när det är baddags.

Jag kollade lite vad hon sysslade men orkade inte bry mig så jag hoppade upp i soffan igen så där låg jag när jag blev kidnappad.

Var skönt att få bada för det var ett tag sen nu, jag blir inte så smutsig vanligtvis och min päls är rätt lättskött så därför behövs inte riktigt så täta bad för mig.

Efteråt satt jag i matte famn i mina badlakan, blev 2 timmar och 15 minuter idag och hade inte matte blivit trött på det hade det nog blivit längre.

Trimbordet nästa och lite föning och tillfixning.

 

Slutresultatet!


Trodde sen att vi skulle ta det lugnt men då började matte rota runt i frysen och kastade lite som låg längst inne där och allt åkte ut och inpackat i en stor filt.

Vi gick ner och kastade lite sopor och trots att jag visade matte att frysen var öppen när vi skulle gå sa hon att det skulle den vara - min mat var där och tänk om den tinade!!!!!

Inne igen så blev frysen fönad och det utan att ha blivit badad - jag fattade ingenting men jag låg hela tiden och tittade på matte och den droppande isen.

Efter allt vårt slit blev vi hungriga så först fixade matte mat till mig och sen åt hon pytt i panna, stekt ägg och rödbetor - jag kollade noga hennes mat men hon fick ha den själv, hihi!


Ha en trevlig lördag alla vänner!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards