Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 15 oktober 2013

Av Aamor & Tina - 15 oktober 2013 18:50

Varför sover man som bäst när klockan ringer? Det är nästan alltid så och varje gång jag suckar över det säger matte att jag kan sova vidare till vi ska gå och sen sova hos matteföräldrarna.

Jo visst kan jag det men jag måste ju vakna mellan gångerna och det är lite jobbigt ibland, hihi!


En dag med mycket kelande och mycket vilande - som vanligt med andra ord, hihi!

När matte kom och hämtade mig kammade hon en ny tofs på syrran som blev så fin och det varade nog i hela 5 minuter för sen gnuggade hon hela huvudet i mattan och sen såg hon ut som en risbuske igen, hihi!


På vägen hem mötte vi Arktis och hans matte och Arktis blev så otroligt glad när han såg oss att han kom rusande men efter en blick från mig vek han undan från mig och hälsade på min matte istället.

När vi kom in på gården var vi väldigt bestämda att det skulle sittas ner på bänken en stund så våra mattar hade inget val utan att de fick lyda oss, hihi!

 

Dagen bild på oss!


Jag har ätit lite mat, enligt matte rent för lite men jag var nöjd och då tycker jag att hon också ska vara nöjd!

För en liten stund sen ringde det på vår dörr och jag fick skynda på matte lite så hon skulle öppna snabbt - åh så långsam hon var!

Matte öppnade efter att hon kikat ut genom titthålet och där var 3 st karlar i uniform och jag rusade ut och försökte valla in dom, hihi!

Nu ville de inte komma in utan de ställde lite frågor till matte medan jag hälsade på dom.

Det blev ett alldeles för kort besök om ni frågar mig!

Så var det bara en massa frågor om brandvarnare och vad matte skulle göra vid olika tillfällen om det brann och tydligen blev matte godkänd för jag hörde att de sa att hon hade koll - bra gjort matte!


Nu ska vi ta det lugnt resten av kvällen och kanske jag ska vara lika kelsjuk som jag var igår kväll då jag somnade i mattes famn och sov där i 1,5 timme - skönt!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards