Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 14 april 2014

Ner!

Av Aamor & Tina - 14 april 2014 18:21

Trött trött trött i morse för matte låg och läste till 23.50 i går och så skulle hon upp idag och även jag, mest synd om mig om jag själv får säga det för matte valde själv.

Nu var matte inte så trött men jag har sovit hela förmiddagen. Okej okej jag gör det i vanliga fall också men jag sov nog lite hårdare, hihi!


Vädret har inte varit det roligaste, solen har skinit lite då och då men det har regnat mest, har varit såna där opålitliga skurar och nån varade jättelänge.

Vi lyckades klara oss undan i alla fall när vi gick ut men mattefar hade inte samma tur när han var i affären och handlade, han fick skula i garaget och sen nere i affären.


Matte jobbade länge idag och efter lite snackande gick vi hem, inget regn men nu blåser det ganska mycket också.

Vi stannade ändå ute en stund och tur var det för Ollie kom och kelade.

 

Efter en stunds kel hoppade Ollie upp på min mattes axel och kelade kind mot kind och det tyckte jag var väldigt onödigt för han kunde gott hålla sig på marken hos mig, hihi!

 

Kom ner du är ingen apa!!!!!


Matte fixade mat till mig när vi kom in men jag valde att sova en stund istället, äter kanske senare för igår åt jag inte förrän 22.00



 
 
Melody

Melody

14 april 2014 19:26

Vilken härlig bild på dig! Jag var också trött i morse för matte har stört mig hela natten med att ligga och hosta! Något regn har vi inte haft, men det blåser iskalla vindar och matte säger att jag ser ut som en golvmopp! Inte kan jag rå för att vinden förstör min frisyr! Så du börjat med nattamat! Låter inte dumt. Jag ska se om jag också kan få lite kl 22!
Puss från Melody!

http://www.melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

14 april 2014 19:30

Det är störigt när det hostas och hålls på!
Nog liknar vi ena golvmoppar när det blåser, hihi!
Nu åt jag ju inget innan och jag har svårt att tro att du kan låta bli mat hela dagen fram till 22 ;-)

 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

14 april 2014 19:32

Jag tror att du är lite sotis på Ollie, som kan hoppa upp och kela med matte. Du får allt stanna på maken och titta på.
Härlig "pratbild" på dig, det syns att du inte riktigt gillar läget...
Nåja... Ollie kelade med dig också, fast kanske inte så mycket och länge som du ville ;-)

=^.^=

Kram å nospuss

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

14 april 2014 19:41

Kan nog vara så att du har lite rätt, hihi men helst ska de hålla sig nere hos mig!
Tillräckligt mycket kel hade varit kel hela tiden, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

14 april 2014 19:52

Tänk att Ollie och du nästan är lika stora! Mys är ju alltid rätt! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

14 april 2014 20:07

Jag är lite bredare ;-) men han är högre över ryggen än vad jag är.

 
Laika

Laika

14 april 2014 20:07

Åh så himlans snygg du är när du säger till på skarpen :D Jag hade lyssnat alla gånger :) Vi har haft sol och härligt idag, mattes lediga dag 9 av 9... alltså ska hon jobba imorgon. Usch säger vi båda två, hihi.
Hoppas du får lite trevligare väder imorgon.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

14 april 2014 20:08

Usch är er ledighet slut nu? Inte kul.
Matte sa att jag mest gnällde men jag tror inte henne, hihi!

 
Edith

Edith

15 april 2014 09:45

Jag tror att din matte är en riktig kvällsmänniska. Min matte ligger också och läser vareviga kväll. Hilda och jag brukar smyga ner i sovrummet och slumra in vid 8-tiden på kvällen. Sen vid 21.30 börjar matten gasta på oss för då ska vi ut och kvällskissa hihi.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

15 april 2014 14:42

Matte har lätt att vända på dygnet och ändå är det inte jättesvårt för henne att gå upp!
Typiskt att behöva gå ut när man sover så gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards