Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2013

Elefant!

Av Aamor & Tina - 1 oktober 2013 18:41

I morse vaknade matte av att, som hon sa en elefant kom dundrandes upp till henne och kastade sig mellan hennes knän. Tydligen sa det bump bump åhhhhhh när den där elefanten kom upp till henne men själv hörde jag ingenting och så sa hon att hon menade att det var jag som var elefanten och att jag skulle smyga mig upp till henne!!!!

Äh va då då son skulle ju upp en halvtimme senare så det är väl inget att gnälla om, hihi!

Halvvägs till syrran hör vi nått som prasslar i buskarna och ut kommer Ollie, han kommer fram till mig direkt och ger mig lite morgonkel för att sen gå hemåt - jag tyckte han kunde följa med mig istället.


Bra dag hos syrran för hon har inte dragit runt på mig så mycket idag, hihi.

Har kelat massor med mattefar men jag måste passa på när Affi gör annat för hon gillar inte när jag är för nära hennes husse.


När matte och jag sen gick hem ville jag stanna vid buskarna för att se om Ollie var där inne men matte sa att om han var där skulle han komma fram när han såg oss så vi gick hem istället och satte oss på bänken.

Matte fick syn på Peggy och kallade på henne så hon kom och kelade lite men när jag ville leka med henne gick hon iväg.

Strax efter kom Arktis och när han ville leka vände jag häcken mot honom, hihi!

Fick påminna honom om hur man uppför sig när han satt och skällde i mitt öra, hihi. Han slängde sig då på rygg och då gick jag fram till honom.

Åt min mat när vi kom in och nu ska jag vila mig lite innan jag ska ut på sista rundan.

 

Jag och Peggy för 1 år sen.

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

1 oktober 2013 19:03

Jag håller med matte!
Ni väger jättemycket när ni kommer dundrande upp i sängen, fast ni är rätt så små.
Härligt att bli mött med morgonkel å sen få mer när ni kom hem.
Du verkar ha bra pli på kvarterets bäbis ;-)
Ha en revlig tisdagskväll!

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

1 oktober 2013 19:16

Jag gillar kattlik när som men att få det en morgon när jag är trött gör att jag piggnar till :)
Jag tar sats så lite känns det nog, hihi!
Jag måste ju lära honom nu när han är liten för sen blir han så stor även om han är mycket större än vad jag är redan nu, är man äldst så hehe!

 
Laika

Laika

1 oktober 2013 21:21

Jaha, men menar matte att det alltså var du som dundrade upp i sängen? Vi som trodde det var en elefant från en cirkus som rymt kanske :)
Vilken tur att Arktis börjar lära sig hur man beter sig, hihi. Ja, om man bortser från skällandet i örat :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

1 oktober 2013 21:57

Matte menade mig men jag tror det var en sån där osynlig elefant hon kände, hihi!
Lång väg kvar till han uppför sig som jag tycker. Han ska komma fram lugnt och sätta sig utan en massa annat trams, hihi!

 
Kjelle BUS

Kjelle BUS

1 oktober 2013 21:25

Men jisses är du som en Elefant när du hoppar upp i din mattes säng ?!
Här jag aldrig hört min matte säga ;-)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

1 oktober 2013 21:55

Jag har en trappa som jag tar sats från så med hög fart och det sista hoppet upp i sängen rakt på mattes ben känns nog lite, hihi!

 
Melody

Melody

1 oktober 2013 21:35

Ingen risk att jag dundrar upp på min matte, för jag ligger redan i hennes säng när jag vaknar! Tätt, tätt mot henne måste jag ligga när jag sover!
Du är bra söt som kelar med katterna och nog är jag lite avundsjuk på dem för det är ju mig du borde kela med! Men i morgon får jag kela med lille Colin för matte hon ska dra iväg till Göteborg på möte och lämna mig i Malmö!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

1 oktober 2013 21:53

Vad mysigt att kela med en liten kille, nu blev jag avundsjuk.
Jag blir för varm om jag hade legat hos matte hela natten.

 
Frasse

Frasse

2 oktober 2013 15:13

Elefant, hihi... det påminner om när jag ligger på mattes mage och plötsligt reser mig, tar sats med bakbenen och hoppar därifrån. Mattes stön går inte av för hackor :-)
Mysigt att du fick så mycket gos, både av kattpolarna och av mattefar :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

2 oktober 2013 18:26

Du det kan jag tänka mig känns i mattes mage för det är en hel del kraft som går genom bakbenen när du gör så.
Kel är mysigt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards