Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 12 december 2013

Fegis!

Av Aamor & Tina - 12 december 2013 20:57

Det blev lite bråttom i morse så jag fick inte titta på nått och inte vänta in en gående som kom 200 meter bort, matte kallade mig en förveden en! Kan jag hjälpa att jag är nyfiken, man får ju inte reda på vem det var om jag inte väntar in personen!


Vi har mest varit uppe på bordet och kelat med matteföräldrarna, i alla fall under förmiddagen.

Hände en liten olycka när jag var där uppe för jag råkade kräka lite på bordet och min syrra blev så rädd att hon skulle ner direkt och sen sprang hon och gömde sig, hihi!

När sen mattefar gick ut för att putsa fönster så hängde hon med och när jag kom ut jag också så gömde hon sig bakom en buske och trodde tydligen att jag inte såg henne där - en sån fegis!


Jag väntade jättelänge på matte idag också så nu får hon faktiskt skärpa sig.

Hon kom och hämtade mig först strax efter 20.00 och när jag pussade henne kände jag att hon luktade god mat ut munnen.

Hon och de fd kollegorna, egentligen kollegor än men inte på samma ställe hade varit ute på stan och ätit - orättvist!

Tydligen ska jag stanna hos syrran när hon är ute och roar sig!

Matteföräldrarna bjöd mig på mat men jag ville inte ha nått men när jag och matte kom hem serverade hon min mat så nu har jag ätit och är nöjd och belåten så nu ska vi mysa en stund innan det är dags för mys i sängen.

 

Sängmys från förra månaden.

 
 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

12 december 2013 21:45

Min matte har minsann också kommit hem sent ett par ggr förra veckan och luktat godmat.
Ena gången luktade hon julmat och den andra gången Tex-Mex.
Idag har hon varit ledig och hemma hela dagen = helt otroligt :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

12 december 2013 21:52

Hoppas hon lagade god mat då, hihi!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

12 december 2013 21:58

Det är läskigt när nån kräks. Inte undra på att Affi blev lite rädd, tänk om du skulle göra om det... Det var tryggare för henne att gömma sig och slippa se, vem vet om hon inte tog tassarna till hjälp för att hålla för öronen ;-)
Imorrn är det äntligen fredag igen, härligt!

=^.^=

Kram och Nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

12 december 2013 22:01

Äh, hon måste vara van för hon kräks oftare än vad jag gör, räcker ibland att hennes husse ger sig iväg, hihi!
Värre när det hostas för det gillar inte jag och då kallas jag fegis och det stämmer, hihi!

 
Melody

Melody

12 december 2013 22:36

Nog är det väl riktigt oförskämt att en matte går iväg ut och äter mat utan sin älskling! Klart att vi borde få följa med! Tacka vet jag sådana där ställen som Grythyttan där hunden får följa med och får eget bord med god mat!
Sådana restauranger borde det finnas överallt!
Hoppas du får en pepparkaka i morgon bitti när det är Lucia!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

12 december 2013 22:50

Såna ställen gillar vi men jag hade inte stört nån om jag varit med utan hade bara legat under bordet och njutit av sällskapet, kanske hade jag velat hälsa på alla de andra gästerna, hihi!
Blir ingen pepparkaka dels för jag inte gillar det och sen har vi ingen hemma.
Lucia puss till dig.

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

13 december 2013 14:16

Vi borde faktiskt kolla upp om det inte är förbjudet i både hund- och kattlagen att våra människor frossar i delikatesser medan vi får stanna hemma och svälta. Hoppas du fick riklig kompensation i form av mat och gos när matte väl hade behagat komma hem :-)
Önskar er alla en fin Luciadag och en mysig adventshelg!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

13 december 2013 15:05

Nja god och god mat men den gick ner med lite klippt godis överst och gos fick jag massor av!
Det får vi absolut kolla upp, hihi!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

13 december 2013 20:06

Så bra att du kan vara hos syrran din när matten bara roar sig. Det verkar vara sådana tider nu för här hos mig ränner min Matte oxå omkring . Hon spisar dock mer musik än mat! Då har jag fått vara hemma och passa huset.

Bella

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

13 december 2013 20:11

Tur hon har dig så huset inte vandrar iväg, hihi!
Jag är glad att få vara hos syrran när matte håller på med annat men jag hade helst velat vara hemma med henne.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards