Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 26 december 2013

Av Aamor & Tina - 26 december 2013 15:37

Jag och matte tog en lång sovmorgon, vi gick inte upp förrän 9.45, hihi! Matte hade varit uppe en liten stund vid 6-tiden men la sig ner igen och lyssnade på ljudbok som hon som vanligt somnade ifrån.

Matte åt sin frukost och sen gick vi ut på en halvlång runda, mötte en ny vän en 8 månaders Lagotto Romagnolo.

Hon hette Zoe och var hur busig som helst, hihi. Hennes husse fick hålla tillbaka henne sa han för annars var hon överallt och ingenstans - ett busfrö med andra ord.


Hemma igen startade matte tvättmaskinen och gick och plockade lite här och där, själv intog jag min säng i TV-rummet.

Matte hamnade också där när hon var klar men i soffan då för hon får inte plats i min säng, hihi!

Nu för en stund sen var vi ute igen för jag var väldigt nödig, hihi på att gå en runda i alla fall. Det blev en lång runda denna gång och nu mötte vi mina Whippet kompisar Kenzo och Yatzy och vi hade följe en bit.

Satt ute sen och kollade på några katter som lekte men så blev matte hungrig och ville in.


Matte sa till mig att jag borde äta lite mat idag för på julafon åt jag pyttelite, igår ingen mat så efter lite trugande och tjatande tröttnade jag på att höra på henne så jag åt men bara lite, bättre än inget ju.

Fick torrfoder med mattes hemmagjorda köttbullar på, köttbullarna var godast.

Matte åt stuvade makaroner till sina köttbullar.

Nu går diskmaskinen men sen slipper jag nog lyssna på fler maskiner idag, hihi!


Tänker vila en stund nu så magen kan bearbeta maten och sen går vi väl ut igen men annars ska vi ha en lugn kväll med gos och vila.

 

Bild från oktober i år.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards