Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 7 december 2013

OJ!

Av Aamor & Tina - 7 december 2013 15:54

Det blev en lång sovmorgon, ända till 9 fast matte var uppe en sväng vid 06 men som tur var la hon sig igen.

När matte sen vaknade var det för hon hörde ett ljud som malde på hela tiden och hon tyckte det lät som en traktor men det kunde det ju inte vara inne på området!

Matte rullade upp persiennerna och sa OJ men inget mer så jag visst inte vad hon menade!

Vi gick ut och matte tog ett kort på mig när jag tittade ut genom porten och såg vad hon sett innan och OJ kan man ju säga men jag kan nog lägga till ett ord till JIPPIE!

 

Skynda dig att öppna matte!

Kollade väldigt noga så det var det jag trodde det var - det var det!

Pinkade direkt men det var inte mycket lönt för den där traktorn matte hörde innan tog bort det direkt!

 

Jippie!

Sen blev det till att springa men tråkiga matte ville inte så jag fick vänta in henne några gånger, många gånger! 

Bestämde mig att vi skulle gå en långrunda och det blev det för matte hade tänkt att vi skulle leta efter hennes kompis katt som inte kommit till rätta än. Vi gick till motionsslingan för troligen hade ett tidningsbud sett honom där så vi tog ett varv och matte kallade på Tiger och jag tittade runt!

 

Tycke vi kunde göra en avstickare för han höll sig nog inte vid gångarna så vi gick tvärs över men vi såg inte honom!

Hemma fick jag duscha "underredet" för jag hade en massa snöbollar där, inte så stora men små och många!


Matte ställde sig i öket och började rulla köttbullar, hon köpte 2 kg skinkfärs igår och hon gjorde köttbullar på ca 1,5 kg, blev ca 50 stycken. Hon bjöd på mig men jag var inte sugen just då och nu kan jag glömma det sa hon för de ligger i frysen!

En maskin tvätt har matte också fixat till men nu får det vara nog med jobb för idag sa hon, ska bara äta sen, gjorde några biffar också som hon ska lägga på ett bröd med annat gott!

Vi har även legat i soffan och myst.


Varit ute på en runda till nu för en stund sen och matte var lika långsam denna gång, hihi! Satt ute en stund, matte på cykelstället för bänken var full med snö men det började snöa så vi såg nog ut som två snögubbar så vi gick in och jag passade på att äta min mat.


Fick en kommentar av Bobby, en Shih Tzu kille som är född i Trelleborg. Han brukar läsa min blogg, tror inte han har någon blogg men jag har faktiskt träffat honom men det var innan han flyttade hem där han nu bor.

Första gången jagade han och hans bröder mig och syrran när vi var på ett årsmöte  Svedala, han är 2 månader yngre än vad jag är.

Sen träffades vi på SST utställning i Höör 2009 när vi gick i samma valpklass 6-9 mån där jag blev 3:a och Bobby vann!

Jättekul att du hörde av dig!

Verkar nog som vi är rätt lika men vi är ändå unika, hihi! Vi är ju födda i Skåne bägge, hihi!

Hör gärna av dig igen!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards