Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 13 december 2013

Själva!

Av Aamor & Tina - 13 december 2013 19:27

Sovit så gott i natt men var ändå trött, åh så trött i morse när matte gick upp. Jag valde att stanna kvar i vår säng lite längre innan jag bytade liggplats, hihi!

Mörkt och lite regnigt när vi gick iväg och det blir man ju absolut inte piggare av.

Det har fortsatt vara sånt väder hela dagen men den skiftningen att det regnade mer än i morse.


Jag och syrran har varit hemma alldrles själva idag, inte så länge men det kändes som en hel evighet. Gillar det inte alls men jag är glad att vi är själva tillsammans i alla fall.

Då matte kom berättade vi för henne hur synd det varit om oss och vi kröp in under hennes tröja bägge två.

Matte sa att vi varit så duktiga som klarat av att passa huset och så men jag ville hellre ha en massa medlidande och jag tror hon tyckte synd om oss men ville inte visa det.


Fick äntligen åka hem med bilen och jag var så nöjd så och tyckte vi kunde köra lite längre men matte hade varor i bilen så hon ville hem.

Satt ute en liten stund för att kolla efter mina kattvänner för det lovade matte i morse att vi skulle göra när vi kom hem.

Såg bara Nuttis och hon ville inte hälsa, vill hon aldrig.

Valde istället att gå in så jag kunde få lite mat men när jag blev serverad hade jag ångrat mig, hihi!

Matte sa "gör som du vill" och så gick hon och bäddade rent i vår säng, när hon kom ut i köket igen var maten uppäten och då hon frågade om jag ätit den eller så rapade jag, hihi!


Trodde att det skulle bli lite vila sen men matte drog fram dammsugaren och sen startade hon tvättmaskinen för hon ville bli av med sängkläderna för de tar stor plats i den fulla tvättkorgen.

Efter det hoppade hon in i duschen för hon blev varm och så var hon rätt skitig efter dagen jobb.

Nu har allt lugnat ner sig (läs matte) så även jag kan koppla av och njuta av att det äntligen är fredag!!!!!!

 

Puss på er!

(bild från januari i år)

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

13 december 2013 20:03

OJ, var det så du ser ut när det ÄR SYND om lille Aamor???
Du ser både ledsen och trött ut på bilden, men nu är det helg och då ska man vara glad.
Hoppas att ni slipper mer regn. Fast det spåddes regn för oss...
Nåja det ÄR helg och då ar vi ALLA glada!

=^.^=

Kram och Luciapussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

13 december 2013 20:06

Jag kan konsten att se lidande ut, hihi!
Fast jag vill helst krypa så nära matte jag kan när det är synd om mig på riktigt.
Sol är inte fel men det är härligt att det bara är helg!

 
Melody

Melody

13 december 2013 20:10

Men så söt du är... jag blir ju alldeles svag av längtan efter dig!
Det höll på att bli så att Shakira och jag också skulle få vara ensamma hemma och vakta huset idag, men jag smet ut genom dörren och då tyckte matte att det var grymt att gå in med mig igen, så istället ropade hon på Shakira också!
Hon är bra svag min matte när jag så gärna vill åka med!
Önskar dig och din matte en riktigt skön helg med långa sovmorgnar!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

13 december 2013 20:12

Gäller att vara snabb och sen utnyttja de svaga, hihi!
Min matte är också en riktig svagis när det gäller mig.

 
Laika

Laika

13 december 2013 23:14

Men så söt du är Aamor :) Tur att du är så hårig för annars hade man nog ätit upp dig. Hårbollar är ju inge kul att ha i magen.
Härligt att du fick åka bil idag även om det inte blev en sån tur som du ville förstås :)
Önskar er en härlig helg, snart får du ju ha matte hemma i lite fler dagar än bara en helg :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

14 december 2013 06:38

Uppäten vill jag inte bli men det går bra att pussa på mig, hihi!
Ja en vecka till och sen ska vi njuta!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

14 december 2013 16:50

En riktigt go helg till söte Aamor och hans matte

Önskar
BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

14 december 2013 16:56

Tack det samma till er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards