Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 9 april 2014

Godis!

Av Aamor & Tina - 9 april 2014 18:04

Det regnade i morse så matte tog bilen även idag, hörde när hon startade den så hon kan inte säga att hon cyklade, hihi!

Det där regnandet har hållt på i stort sett hela dagen med några uppehåll mellan skurarna.

Vi råkade vara ute på rastning av mattefar när det kom en ordentlig skur så vi var lite blöta när vi kom in igen.


Matteföräldrarna hade kotlett till lunch idag och syrran åt hur mycket som helst men jag ville inte ha utan satte mig vid godislådan och tyckte att det skulle smaka godare, hihi! Fick lite godis!

Matte jobbade länge idag men det visst jag så jag var redo men ändå fick jag en sån stark längtan efter henne strax innan så jag satte mig vid dörren och hade lagt fram en pipis som jag skulle ge henne.

Lyckan var total när hon kom, hihi! Vet inte vem av oss som var gladast.


Vi hade tur för när vi gick hem var det uppehåll i regnandet så vi satt ute en liten stund men det blåser jättemycket också så vi gick in efter en liten stund.

Jag åt min mat och mitt tuggben med torkad kyckling rund det efter maten, den är favoriten just nu.

Matte tog en macka för hon hade ätit mat vid middagstid.

Sen gjorde hon nått märkligt, hon stekte överblivna kokta makaroner tills de blev krispiga och sen åt hon det som godis.

Jag smakade på en som hon tappade på golvet och den var väldigt god för jag åt några till, de var knapriga och goda.

Konstigt godis egentligen och det är inte alls säkert jag vill smaka om hon gör såna fler gånger.


Jag och matte ska nu göra ingenting, lite mys och lite slappande kan nog vara tillräckligt så här mitt i veckan, hihi!

 

Gammal bild, den är från 2010! Men jag ber nog matte om att vi ska mysa!


 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

9 april 2014 18:56

Knapriga makaroner är goda som godis (riktigt billiga också när man får några kokta över) Kul att du tycke om dem och bad om fler :)
Nu är det bara två jobbedagar kvar innan helgen kommer å nästa vecka blir kort, liksom veckan efter. Påsken kommer!!!
Ha en lat kväll!

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

9 april 2014 19:02

Det blir några bra veckor först 2 veckor med 4 dagar och sen en vecka med 3 dagars jobb, jippie!
Det var riktigt gott men jag vill nog inte byta ut mitt godis mot detta, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

9 april 2014 19:04

Idag har det varit riktigt sovarväder! Vila är vad vi har ägnat oss åt. Klart man längtar efter matte när hon är sen! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

9 april 2014 19:06

Det gjorde ni rätt i för ingen sol så kan man lika bra vila!
Längtar alltid efter matte och hon efter mig ;-)

 
Laika

Laika

9 april 2014 19:05

Skönt att det inte regnade när ni gick hem, du har ju redan blivit blöt en gång idag.Här slappar vi också, det gör vi alla rätt i när det är onsdag och allt ;)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

9 april 2014 19:06

Man känner sig lite extra trött en onsdag ;-)

 
Melody

Melody

9 april 2014 22:35

Ska nog fråga husse om han vill byta ut sina chips till fredagsmyset mot
knapriga makaroner! Tror jag vet svaret!
Jag föredrar också ett tuggben med torkad kyckling runt! Det är mums...
Puss från Melody

http://www.melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

9 april 2014 23:02

Ja fråga du din husse om det, hihi!
Specialare kallar jag såna goda tuggben!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

9 april 2014 23:05

Regnat hela dagen här med.
Hmm , stekta makaroner kan det verkligen vara gott ?!
Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

10 april 2014 06:46

Igår var det gott i alla fall men det är inte säkert jag hade gillat det idag, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards