Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 10 april 2014

Mutor!

Av Aamor & Tina - 10 april 2014 18:27

I morse försökte jag få matte till att gå ett annat håll och hopp om att det var så att hon inte skulle jobba men tyvärr!

Matte sa att det kvittar vilket håll vi går för vi ska ändå gå till matteföräldrarna - suck! Jag som kände för en dag hemma med matte, hihi!

Nu har jag haft det jättebra trots detta men man känner sig liksom lite sugen på att få vara hemma nu när det är i slutet av veckan.

Efter en hel del sovande tar vi hejdlöst bett om godis, har funkat några gånger men några har vi gått bet på men skam den som ger sig, hihi!


Matte var och handlade innan hon komoch hämtade mig men först hämtade hon mattefar så han slapp cykla ner till stan för att storhandla.

Då vi kom hem fick jag syn på Arktis matte, har inte sett henne på en vecka för hon har varit och opererat benet. Det var kul att se henne och att allt gått bra.


Idag tyckte jag att det krävdes lite mutor för att äta mat, hihi! Jag ratade maten och hoppade upp i soffan för att lägga mig men så kom jag på att matte har en påse med torkad kycklingfilé på soffbordet så det berättade jag för henne utifall hon hade glömt det, hihi!

Jag hade tänkt byta ut maten mot sånt istället men matte klippte små fjuttebitar över maten istället och då gick det att äta.

Mutor är bra och jag förespråkar mutor i såna här sammanhang, hihi!


Nu ska vi ta det lugnt för matte har lite ont i revbenen eller musklerna runt där, hon har gått lite konstigt de senaste dagarna för ryggont och då blir hon ju öm på annat ställe också.

 

Så här kan jag ligga och protestera mot min mat, sucka lite också, hihi (gammal bild).

 
 
Laika

Laika

10 april 2014 19:16

Hihi, matprotest är bra för ibland får man som man vill. Jag brukar sitta i köket och vänta ut matte eller husse. Jag kan sitta där i över en timme utan problem ;) Snart Aamor är det helg och ni kan gå era helgrundor och sova så länge ni vill. Matte hade hoppats veckan skulle kännas längre eftersom hon är ledig men dagarna har bara flugit iväg. Mumsigt att du fick torkad kycklingfilé över maten :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

10 april 2014 19:20

Det gäller att vara envis och ihärdig för då kan man vinna mycket, hihi!
Ja jag längtar efter helgen nu.
Dagarna flyger iväg när man är ledig, tyvärr!

 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

10 april 2014 19:33

Inte många som kan motstå dig, dina bedjande blickar plus en och annan suck, när du VILL ha nåt...
Nåja, nu behöver du bara gå till syrran imorrn, sen är det HELG!!!

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

10 april 2014 19:43

Gäller att utnyttja sina tillgångar, hihi!
Vi vill verkligen ha helg nu fast jag tror jag vill lite mer än matte, hihi!

 
Melody

Melody

10 april 2014 20:24

Du är ju bara för söt! Jag förstår att din matte inte kan säga nej till att ge dig godis på maten! Stackars din matte som fått ont igen!
Tur att det snart är helg så hon får vila sig.
Ge henne en puss från mig!
Och så en puss till dig så klart från Melody!

http://www.melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

10 april 2014 20:27

Matte har svårt att neka mig ;-)
Matte har alltid ont men ibland mer än vanligt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards