Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 15 april 2014

Sol!

Av Aamor & Tina - 15 april 2014 17:48

Jag hoppade över min mat igår, matte påstod att jag var rädd för matskålen för jag omvägar runt den men jag ville bara inte ha nån mat.

Matte låg och läste länge som vanligt men släckte lampan lite tidigare än i söndags i alla fall. Jag valde att ligga uppe hos henne och somnade gott och gick inte ner förrän hon nästan somnat.


I morse var det strålande sol fast det varit minusgrader, mattefar sa att det var -2 när han gick upp. Solen sken så mycket att matte fick ta på sig solbrillor.

Varit en härlig dag förutom när vi blev själv i huset jättelänge, säkert i en hel timme.

Mattemor skulle kolla sina ögon så mattefar hängde med men vi fick stanna hemma med alla spöken som kanske finns i huset!

Ett hade jag där i alla fall - syrran, hihi! Nä jag var glad att jag hade henne som sällskap.


Beklagade mig lite för matte när hon kom och hämtade mig men hon sa att vi varit duktiga som passat huset och jag som ville ha pjosk och ömkan!

Tog det lugnt på hemvägen och jag nosade länge på många ställen.

Maten gick ner idag i ett nafs för jag fick rivna morötter blandat med torrfoder - mums (idag i alla fall)!

Tror nog att vi ska ta det lite lugnt resten av kvällen för mattes bok drar nog en del, hon har läst den innan men just nu läser hon gamla böcker och lyssnar på nya men inte samtidigt, hihi!

 

Gammal bild!


 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

15 april 2014 19:06

Så duktiga ni var som passade huset alldeles själva en stund!
Jag tror i och för sig att ni sov gott båda två medan matteföräldrarna var ute, men ni VILLE ha lite tröst efteråt ;-)
Ni VAR jätteduktiga!!!

=^.^=

Kram å tröstpuss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

15 april 2014 19:10

Vi satt vid dörren och darrade, hihi eller så sov vi men vi tänker inte avslöja vilket för då kanske vi inte får tröst ;-)

 
Laika

Laika

15 april 2014 20:48

Vilken tur att du hade syrran :) Jag brukar sova bort den tiden jag är ensam, om jag är ensam. Händer väldigt sällan som tur är men sällskap är ju alltid vara roligare :D
Mmm, rivna morötter... det var faktiskt ett bra tag sedan för mig.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

15 april 2014 21:27

Syrran är guld värd, ibland, hihi! Nä jag gillar min syrra jättemycket även om hon kör med mig ibland ;-)
Det var så gott med rivna morötter!

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

16 april 2014 11:14

Tur era människor har oss pälsklädda som kan vakta huset när de rymmer :-) Klart du ska ha BÅDE beröm och ömkan när du och syrran klarat er på egen tass så länge!
Torrfoder låter delikatt men rivna morötter går nog borg för vår del, hihi... :-)
Vi önskar er alla en riktigt glad, rolig och solig påsk! <3
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

16 april 2014 13:31

Det är jättegott med rivna morötter, bättre än torrfoder, hihi!
Visst ska vi ha massor av ömkan när vi varit själv så länge ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards