Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 12 januari 2014

Av Aamor & Tina - 12 januari 2014 17:00

Matte hon vaknade i morse av att hon höll på att trilla ur sängen, benen låg redan på min trappa och rumpan hade hon utanför både säng och täcke, hihi!

Vem fel var nu detta? Inte mitt för jag kräver inte att hon ska flytta på sig för att ge mig plats men att hon råkar göra det i sömnen när jag knuffar lite på henne men inte är det mitt fel, hihi!

Matte har nu snackat ett tag om att köpa ny säng och då en större, den hon har börjar bli lite gammal så det är inte bara för att jag ska få plats hon skaffar ny men kanske att den blir större är för min skull eller kanske för hennes egen, beror på hur man ser det.


Morgon rundan blev bara en liten kortis, ner och kastade sopor och sen ville jag kolla bilen och om Peggy var i garaget men där var ingen - jo bilen var där som tur är men ingen Peggy.

Inne igen åt matte frukost och sen tvättade hon lite och bädda rent i vår säng, ska bli gott att sova där i natt.

Annars har vi mest tagit det lugnt.

Blev en långrunda vid 14-tiden och först när vi var hemmavid mötte jag en hund, min kompis Gizmo och hans matte.

Matten älskar mitt namn för hon är från Spanien och säger varje gång vi ses, Aamor-kärlek och så ska vi kela lite, hihi.


Just nu har matte lagat mat till sig, blev äggakaga, hihi med bacon men innan dess provlåg vi bäddningen, vi låg ovanpå täcket givetvis men det kändes perfekt, hihi!

Jag åt också när vi kom ner från sängen, idag blev det torrfoder med lite stänk av smällt smör över för jag var inte sugen på mina "köttbullar" idag. Enda jag kan klaga på att matte var snål med smöret för det är gott men allt slank ändå ner.

Matte tog precis ner stjärnan som stått i fönstret och det ser så tomt ut där nu fast Buddha kom på plats igen mellan de två Foo-hundarna.

  Foo-hundarna matte vann på lotteri på en Shih-Tzu utställning 2011.


Nu ska vi hålla kväll och samla oss inför en ny arbetsvecka som är 5 dagar igen, känns bättre med bara 4 dagar som förra var på, hihi!

Matte säger att det finns många röda dagar nu på våren så jag ska inte beklaga mig - jajajaja!

 

Gammal bild men det är detta bäddsetet som vi bytte till nu.


Väldigt blåsigt hos oss idag, regnar inte mer än ytterst lite så det kanske kan torka upp lite men jag gillar inte blåst.

Stod och skulle lyfta benet mot en stolpe när det kom en kraftig vind som nästan blåste omkull mig så jag satte snabbt ner benet och sprang fram till en buske där det var lä, hihi!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards