Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 19 januari 2014

Av Aamor & Tina - 19 januari 2014 17:46

Min hopplösa matte möblerade om i sovrummet igår och det blev hur bra som helst, jag kunde hoppa upp på samma sida som vanligt och det är viktigt men så när vi lagt oss funderade hon om, suck!

För där hon satt sängens huvudända hängde en glastavla med matte som bebis och den är stor och rätt tung och hon började fundera "tänk om hon slår till den eller den lossnar och jag får den i huvudet"!

Istället för att lyfta ner tavlan knuffade hon sängen till den andra väggen mittöver och då blev det helt plötsligt fel håll för mig att hoppa upp fast trappan inte flyttades!

Ligger matte på rygg så hoppar jag upp på hennes vänstra sida men nu blev det höger och alltså mycket svårare!

Blev tydligen fel för matte också för hon somnade inte förrän långt in på natten och sen sovit dåligt.

I morse bytte hon ut den tunga tavlan mot en lättare och sängen är på den platsen hon tänkt!


Det blåste ordentligt när jag var ute på dagens första runda men ändå tyckte jag att vi skulle gå upp och sätta oss på bänkarna vid idrottshallen så det gjorde vi!

 

Nu blev det bara jag som satte mig på bänken för matte tyckte där var för mycket snö med is under.

Var och är så blåsigt att hela tofsen hängde fram i ögonen och när vi sen gick hemåt hade jag mittbena i rumpan, hihi!


Hemma startade matte tvättmaskinen, hon har tvättat en del kuddar, filtar och annat hon ska ha till nya sängen men idag blev det även en maskin med kläder.

Vi tog det sen lugnt och la oss i sängen och vilade, matte lyssnade på bok och jag lyssnade inte mer än på drömmarna, hihi!


Vi åt mat för ett tag sen men så fort matte svalt sitt ville jag ut igen, varit ute innan maten men behövde igen.

Matte blev lite tveksam till vad jag behövde för när jag hittade mjuk orörd snö gjorde jag detta, hihi!

 

Eftersom det blåser mycket fyger snön ganska kraftigt trots att den är så tung, torkar väl på toppen eller nått men det som blåst runt och lagt sig är pulvrigt och härligt!

 

 "Matte var är du allt är vitt!"

Kör man ansiktet i snön ser man ut därefter också, hihi!

Matte fick plocka bort en hel del snö så vi kunde gå vidare. Nu var inte detta det jag behövde, inte enbart för jag gjorde vad jag skulle - annars hade nog matte traggat lite på mig, hihi!


Nu ska vi inte göra så mycket mer ikväll, blir en gång till utgång innan sänggång!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards