Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 22 december 2010

Av Aamor & Tina - 22 december 2010 18:47

Sista gången jag var ute igår var det -19 grader och sen gick vi in i värmen igen och la oss och hoppades att temperaturen skulle stiga till morgonen!

Säger bara ha! Frysen släng dig i väggen för det var kallare ute, när vi passerade Nettos temperaturmätare så visade den på -21 grader klockan 07 och under natten var vår högsta mätning här hemma -23!

Det var svinkallt tyckte matte men jag reagerade inte så mycket men vi gick den korte rundan till bilen och så var jag klädd.

Det knarrade under mattes sulor och det lät rätt så mysigt.

Senare steg tempen lite men det har nog legat mellan -10 och -15 under dagen.

Det var vädret!


Mattes sista jobbedag för i år, yeah!

När klockan var 13.30 kom hon och hämtade mig och jag fattade först ingenting men så körde vi ner till stan igen och då fattade jag!

Jag skulle hälsa på alla på mattes jobb. Några av killarna hade önskat att jag skulle komma så jag var och önskade alla God Jul och vissa fick sin "jultvätt" av mig, hihi.

Alltid kul att få gosa med alla som vill gosa med mig.

När matte sen slutade så körde vi till Affi men där lämnade matte bara mig, hon och mattefar gav sig iväg, snyft!

Tydligen skulle de handla lite till inför julen, de skulle egentligen göra det i morgon men det ska komma ett snöoväder i natt så de tyckte att det var lika bra att få det gjort.

Men vilken tid det tog, de var borta i över 1,5 timme!

Jag låg vid ytterdörren och "grät" efter matte.

Rätt som det var kom mattefar in men ingen matte men då såg jag att ytterdörren inte var riktigt stängd så jag föste upp den och precis då kom MATTE upp för trappan, gissa om jag blev lycklig!


Jag har fått julklapp idag! Skulle inte få öppna den förrän på julafton men det gäller att vara företagsam. Matte hade hämtat den på posten och lagt den i baksätet på bilen men jag hoppade bak, drog ut klappen så jag fick den redan idag!

Tack så mycket mina kära, goa, snälla uppsödare Liza & Lasse den var väldans kul!

  

Titta så söt den är och jag hittade pipen fast den satt i den tjocka delen!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards