Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 19 december 2010

Av Aamor & Tina - 19 december 2010 18:15

Matte kallar mig Knaspelle ibland och jag kan inte förstå vad hon menar - jo kanske!

Vi var ute och gick och låååångt bakom oss kom två kvinnor gående och nyfiken som jag är så stannade jag. Matte kom på mig och sa att vi skulle gå och när jag gått ett par steg så luktade det väldigt gott på ett ställe och så kunde jag samtidigt ha koll på dessa två kvinnor!!!!

När de kom närmre insåg matte att det inte var lönt att få mig att gå förrän de passerat.

Jag passade på att sätta mig mitt på cykelbanan och vifta på svansen så att de skulle se mig och det gjorde de!

De började busa med mig och sa att jag var jättesöt med all flygande päls och så kasta de en snöboll framför mig, jag blev så glad! Efteråt så kelade de lite med mig!

Oftast är det barn som gör så nu men när jag var valp så skulle alla prata och kela med mig, vuxna som barn. Kan sakna det nu för tyvärr går många vuxna bara förbi mig nu även om jag gör mig så charmig jag kan. Många bara tittar och ler och säger "en sån sötnos" men jag vill ha gos också!

När dessa kvinnor gått iväg sa matte att jag var en riktig Knaspelle.


Vi har kallt nu ikväll, -10 grader. Pytte, pytte lite snö har kommit idag och solen lyckades lysa igenom lite då och då.

Nu jobbar matte bara 3 dagar till innan jul och sen är hon ledig i 18 dagar!

  

Vill gratulera Morgan till BIR, BIR Veteran och Veteran BIS-4 och Bodil till BIM och BIM Veteran i Stockholm idag!


Av Aamor & Tina - 19 december 2010 09:50

Vi sov ända till klockan 8 i morse och sen låg vi och gosade i 20 minuter!

Precis när matte skulle äta frukost så behövde jag gå ut, hihi. Kunde inte hjälpa det fast lite kul var det ändå.

Vi gick en ganska lång runda, snöar inte än i alla fall men det är -5,5.

När vi gått halva rundan hör jag ett hundskall bakom mig och vänder mig om och där kom min kompis Rex och hans husse. Rex skällde precis som om han sa "vänta på mig, jag kommer snart till dig!", matte sa "vi väntar på dig" och jag satte mig ner.

Vi hälsade och sen busade vi lite. Efter ett tag gick jag och matte vidare.


Här kom nog minst 15 cm snö igår för tittar man på papperskorgar och soptunnor så ligger det så mycket snö på locken. Svårt att se på marken för där ligger redan så mycket.

Härligt med snö!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards