Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 23 december 2010

Av Aamor & Tina - 23 december 2010 19:49

Alltså som det snöat och blåst idag, har ju inte gått att vara ute för det är svårt för en kortbent typ att komma fram genom drivorna!

Vi var tvugna till att passera en driva som nådde matte upp till mitten på låret och hon är ändå 176 cm, jag tog sats och HJÄLP!

Hela jag sjönk och kunde inte få upp farten för att komma upp. Matte fick plocka upp mig och då tappade hon fotfästet och satte sig mitt i drivan och sen började hon skratta! Jag fattade inget men hon sa att det måste ha varit en syn att först hålla på att stå på huvudet ner i drivan (när hon plockade upp mig) och sen snurra runt och sätta sig på häcken. Tur att det inte var några folk ute!


Jag har hjälp matte att slå in julklappar, jag satt i hennes knä och var inte alls ivägen vad hon än påstod, visst lite päls i tejpen men då behövs ju inget snöre!

Sen tror jag att matte fick fnatt för jag hamnade i badet! Hann inte reagera ens.

Snön gör pälsen så tovig och svår att reda ut så hon löste det så här.

Blev väldigt mycket föning för att jag skulle bli helt torr och det är jag nu men det dröjer tills det är dags att gå ut, sen är det inte så kallt heller.


Undrar hur vädret blir i morgon, ser rätt så snöigt ut på nyheterna.  Ca 500 bilar sitter fast på den vägen vi kör till husvagnen, helt otroligt!

Av Aamor & Tina - 23 december 2010 09:07

Matte sa igår kväll "i morgon är vi lediga så vi kan sova länge!" så skönt tänkte jag och planerade att även göra det men.....

Matte vaknade 06.10, alltså sov hon hela 10 minuter längre än vanligt!

Är det sovmorgon?

Inte nog med att hon vaknade utan hon skulle tända lampan men då gick jag ut och la mig i hallen istället för där var mörkt.

Vi vaknade till ett ännu vitare väder! Det snöar och det blåser så snön fyger överallt! Har nog redan kommit 10 cm snö och det verkar inte avta men det positiva är att det är bara -4 grader, alltid nått!

Det bär en riktig vit Lille Jul vi får!

Vi får väl se om vi blåser bort eller blir igensnöade när vi väl går ut!


Nu önskar vi alla en Riktigt God Jul & Gott Nytt År!

Vi kommer att vara inne här men många kommer nog att hitta på annat så därför passar vi på nu!

Ta det lugnt om ni ska ut och köra och även annars!   

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards