Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 4 december 2010

Av Aamor & Tina - 4 december 2010 18:15

Jag har slöat mest hela dagen. Väldigt skönt att bara ta det lugnt nån gång.

Så klart har jag varit ute och gått ett par gånger.

Solen kom aldrig idag men det har ändå varit skönt väder, lite kallare nu ikväll, ca -4.


Idag är det sista dagen som julkorten kan skickas in till Shih Tzu klubben så i morgon går det bra att rösta! Jag blir väldigt glad om någon röstar på mitt kort! Många är väldigt fina men matte tycker så klart att jag är sötast.


I går kväll när jag skulle gå ut så var Peggy ute men hon ville in i vårt trapphus!

Snabbt som en oljad blixt var hon inne och på väg upp för trappan, matte kallade och jag gjorde mig redo för gos men hon var inte villig alls till nått.

Till sist fick matte hämta och bära ut henne, hon blev sur och ville inte ens gosa med mig, en riktig fis var hon då!

Frös hon kunde hon gått in till sig själv för balkongfönstret var öppet där!

Får se om jag vill kela med henne nästa gång ,troligen blir det kel men jag blev stött!

  

Tacka vet jag Ruffa men hon sitter ju aldrig på bänken och väntar på mig, jag tittar varje gång den passeras!


Av Aamor & Tina - 4 december 2010 09:59

God morgon!

Jag väckte matte vid 7.30 och hon tyckte nog att det var en bra tid för hon gick upp då.

Eftersom jag inte var så samarbetsvillig igår när det var dags att reda ut tovor efter badet så tog matte de värsta igår och föningen så idag var det dags för finjusteringen.

Gillade ju inte det nått vidare idag heller men det gick bättre än igår! Jag är lite tramsig säger matte och jag fattar inte vad hon menar för jag snurrar runt så hon kan ta runt om.   Hon tror mig inte!


Vi har gått en lång runda nu på morgonen och vädert är kanon skönt, ingen sol men bara ett par minusgrader och lite lite snö som faller sakta!

Det är så bra med snö för jag behöver inte gå runt och leta efter "dagen nyheter" för det syns så tydligt i snön, lyser gult, hihihi!

Jag mötte min Schäferkompis Vicky, hon ville leka men jag höll mig på avstånd när hennes stora tassar kom farande.

Vicky hade så bråttom till mig att hon höll på att dra omkull sin matte.


Nu ska jag vila mig lite för det tar på krafterna att läsa alla nyhetena!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards