Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 28 december 2010

Heltidsarbete!

Av Aamor & Tina - 28 december 2010 17:56

Matte och jag gick bort till syrran för hon och mattefar skulle köra till soptippen med en del saker, vi har också saker hemma som ska dit men det får kastas en annan dag.

Matte gick ner i källaren för att hjälpa till att bära upp sakerna och jag hade ett smärre helsike där uppe, jag såg ju inte matte!

Till sist gick jag ner för trappan och när jag såg henne blev jag lugn, jag vet att jag är tramsig men vadå!

Nu anade jag nått så jag hade ögonen på matte hela tiden.

Tiggde till mig en kisserunda för när vi är ute och går kan hon inte smita iväg.

Vi tog Affi med oss ut och det var så härligt väder, -4 och så kom det lite snöflingor.

Inne igen så fick jag vakta igen men det hjälpe inte för matte och mattefar gav sig iväg ändå!

Helt slut nu för det är faktiskt ett heltidsarbete att vakta matte!


Matte är lite orolig för hon och matteföräldrarna fick reda på att mattes moster hade åkt till sjukhuset i morse, hjärtat som krånglade och nu ligger hon inne med slangar och en massa prov tar dom på henne och just idag när hennes barnbarn kom hem från BB med sin nyfödda son.

Hoppas att allt blir bra med moster igen fast hon inte är nån ungdom.


Nu ska jag rå om matte resten av kvällen för här hemma kan jag slappna av för hon smiter inte då.

  

Angående snön så har vi så vi kan klara oss länge med den kom finns här. De håller på att köra bort snön från stan med lastbilar och traktorer, de går fram och tillbaka hela dagarna.

Sen kan det visst få komma lite puder då och då så inte snön ser så skitig ut men det behöver inte komma några mängder.




 
 
Julia

Julia

28 december 2010 19:03

Först och främst:
Krya på dig mattes moster!!! Vi skickar kurrterapi och spinnhealing i massor till henne!

Visst är du lite tramsig, men det får man vara. Det är vi med.

Mjauis!

http://hjulia.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

28 december 2010 22:43

Tack för omtanken, vi hoppas också hon kryar på sig.

 
Ingen bild

Eva

28 december 2010 21:03

Mjau Aamor!
Ja du har ett jättejobb nu med att vakta matte, hur ska det gå när hon börjar sitt heltidsjobb igen?
Så bra att dom kör bort snön från stan,då kan vår matte ta sig dit endera dagen, som det är nu går hon bara till affären här, men där har dom god mat till Ruffa o mig.
Vi hoppas det reder sig med mattes moster o att hon kryar på sig o kan glädjas av den nya bebisen.
Mjauu...från Snutte o Ruffa

Aamor & Tina

28 december 2010 22:47

Ja, det är hårt vill jag lova att vakta matte!
Går bra när det är dags för hennes jobb för då går jag dit på morgonen och sen stcker matte iväg och så har det alltid varit.

Det är trots det mycket snö kvar i stan men jag tror nog att er matte snart kan ge sig iväg ner, säg att ni vill ha nått från Morrhoppan!

Vi hoppas också att moster klarar detta men hon är dock 15 år äldre än mattemor så hon är ingen ung dam längre, suck.

Nospussar på er!

 
Hillman

Hillman

29 december 2010 12:25

Visst är det ett jädrans jobba att hålla koll på mattar, de har en viss förkärlek för att pysa iväg men här är det mest hussen som pyser, hihi. Hoppsa att mostern klarar sig, ett elände när tvåbeningar blir sjuka och hamnar på sjukahuset, för där är vi fyrbenta inte välkomna.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards