Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 22 december 2012

Lite bus!

Av Aamor & Tina - 22 december 2012 16:38

I går kväll fick jag säga ifrån bestämt till matte att hon fick skärpa sig.

Det var så att hon låg länge i sängen men hon kunde inte somna upplyste hon mig fast jag inte undrade för jag sov faktiskt!

Hon gick upp och la sig i soffan och det var väl okej för då kunde jag ligga i min TV-rums säng men när inte det heller passade henne gick hon upp och satte sig i fåtöljen, en sån som man kan fälla med inbygd fotpall, där satte jag stopp för hon kan ju inte sitta och sova - det gör man ju bara inte!

Jag sa ifrån och så gick hon in och la sig i sängen igen men hon skiftade hela tiden mellan att frysa och vara varm, jag löste det med hoppa upp och lägga mig hos henne när hon kastat av sig täcket! Sen somnade hon äntligen!


Väckte henne i morse med att hoppa upp till henne, hon kunde ju inte sova hela dagen och jag tyckte det räckte till 9.30, okej hon somnade inte förrän 02.30 men hon ska ju sova i natt också!

 

Så här gott är det att ligga hos matte!


Vi tog en runda när matte ätit och jag ville gå en lång runda även denna dag men matte orkade inte sa hon så det fick bli en halvlång istället.

Inne hamnade jag i min säng i TV rummet och matte i soffan efter att hon först tagit några varv med dammsugaren,  DVD:n startades, hon har bestämt sig att titta igenom sina Potter filmer igen, blev halvblodsprinsen idag.

Vid 14.30 ville jag gå ut så vi tog en sväng bort till syrran för lite bus!

Hon blev så glad när hon fick syn på oss och ville busa direkt men jag var tvungen att hälsa på matteföräldrarna och sen försäkra mig om att matte inte skulle lämna mig där.

Vi var även ute i hagen och jagade varandra, det var kul!

Hemma nu sen en stund och jag har ätit min mat, utan kyckling som extra topping idag.


Varit några få minusgrader idag och kanonväder att vara ute i men matte vill bara vara ute när vi går.

Nu ska vi slappa vidare resten av kvällen!


 
 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

22 december 2012 17:50

Potter-filmerna är både bra och roliga! Det var länge sen vi såg dem. Fast jag är inne i en läsa-böcker period just nu. Jaja... Vi har många lediga dagar, så det kanske blir av också.
Hoppas att matte kan sova inatt :)
Ha en lagom lat lördagskväll!

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

22 december 2012 18:04

Jo de är nog bra men det bästa är att hon sitter så jag kan sova i lugn och ro, hihi!
Är mest tråkigt på TV så därför tittar hon på DVD och mellan lyssnar hon på böcker.
Lagom mycket att göra nu säger hon!

 
Rebellen Penny

Rebellen Penny

22 december 2012 18:03

Åhh, va myyyys! ♥ Du kan aldrig gissa vad vi fick hem idag.. ;)

Nosbuffar och Förejulgoseligos ♥

http://skyggisfamiljen.blogspot.se

Aamor & Tina

22 december 2012 18:05

Jag ska genast kolla er blogg och se om där står nått!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

22 december 2012 19:35

Jag och matte har sovit gott HELA natten , men husse han gav visst upp redan vid 03:30 idag och gick upp istället för att ligga och snurra :)
När klocka var 08:30 så väckte han mig och matte och sa att frukosten var klar :)
Jag har varit med matte en sväng hos hennes föräldrar nu i eftermiddag , men inte ville deras katt Gustav busa med mig idag heller :(
Tur att Fågel TV´n visade en massa program ;-)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

22 december 2012 20:01

Det är bättre att gå upp än att försöka ligga och sova, matte säger att det är hopplöst!
Synd att inte Gustav ville leka!

 
Roy och Tess

Roy och Tess

22 december 2012 19:46

Skönt att titta på dvd..Matte tackar för att du svara på hennes frågor..Det blir nog en Shih Tzu pojke 2013 :)..

Tass, tass Roy

http://cockernroy.blogspot.se

Aamor & Tina

22 december 2012 20:00

Det är bara att fråga på!
Det gör ni rätt i.

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

22 december 2012 20:43

Mjau på dig Aamor!
Vi tassar in här för att önska dig och din matte GOD JUL!

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

22 december 2012 21:45

God Jul på er också!

 
Melody

Melody

22 december 2012 20:49

Det låter inte som om din matte är riktigt frisk ännu. Hon måste vila sig ordentligt.
Nog bra att sova lite framför Harry Potter. Jag är riktigt trött nu för jag har haft fullt upp med hålla koll på alla barn och så kom mina Berner Sennen kusiner som jag vaktade. De fick inte vara överallt för att de hårar, så jag vaktade att de höll sig där de skulle vara. Skällde direkt om de försökte gå över tröskeln. Nu måste jag faktiskt vila en stund.
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

22 december 2012 21:45

Ja det är ett hårt jobb att vakta så alla håller sig på rätt ställen!
Matte är inte riktigt kryer än men det kommer!

 
Laika

Laika

22 december 2012 23:33

Usch, vi önskar verkligen att din matte kryar på sig. Låter jobbigt det där med att vara varm och frysa om vartannat. Men det är tur att hon har dig som håller ordning på henne :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

23 december 2012 06:50

Jo hon blir lite gnällig men som sagt jag håller ordning på henne, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards