Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 10 januari 2014

Jippie-dag!

Av Aamor & Tina - 10 januari 2014 17:24

Låg och tittade på matte i morse när hon åt frukost och hon såg nog hur trött jag var för hon berättade att det är fredag idag och sista gången vi hör klockan denna vecka!

Det är min jippie-dag alltså så kan det bli bättre!!!!

Fredagen är härlig för det är början till helg även om jag nu måste upp tidigt men annars är lördagen bäst med tanke på att jag slipper klockan - varje dag har sin charm egentligen men fredag är fredag - Jippie-dag!


Det började regna när vi kommit halvvägs till syrran, ingen direkt överraskning med tanke på hur mycket det regnat den senaste tiden, jag brydde mig inte men matte blev lite gnällig och skyndade på mig så det var bara att traska på!

Dagen hos syrran har varit lugn och mest bestått i vila och gos - en härlig dag!


Matte kom lite senare för hon skulle köra upp till den Netto-affär som ligger på andra sidan stan för att se om de hade en sak som var slut på "vårt" Netto men det var slut även där men hon fick handlat lite annat istället.

Blev rysligt glad när hon kom så jag tryckte in en pipleksak i min mun och lät lite ynklig, matte skrattade och sa att jag nog skulle spotta ut den innan jag kvävdes men först kelade vi lite.

Fick åka bil hem och bara det gör dagen till en jippie-dag, hihi!

Medan matte lagade mat till sig låg jag och tittade på min bara, matte kanske skulle göra nått som var gott och då är det onödigt att äta sig mätt på sin egen mat, hihi.

Nu gjorde hon bara pytt i panna med stekt ägg men ägget ville jag smaka så hon skar några bitar och strödde över min mat och vips var skålen nästan tom, är det fredag så är det, hihi!


Matte bytte om när vi kom hem för måndagar och fredagar har hon såna där arbetar byxor på sig, blue wear heter det visst men nu har mysbyxorna åkt på så det blir nog mys nu, hihi!

 

Titt ut, fredag idag! (gammal bild)

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

10 januari 2014 17:52

Fredagar ÄR bästast!!!
Ha nu en riktig skön fredagskväll mede massor av mys och gos :)

=^.^=

Kram å pusspå din söta "tittut" nos ;-)

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

10 januari 2014 18:02

Hihi!
Ni också!

 
Melody

Melody

10 januari 2014 18:48

Här har det varit en tråkfredag, matte har jobbat och jobbat vid datorn. Ute har det mest regnat och dessutom får jag kanske inte följa med på Colins kalas i morgon för det kommer någon som är livrädd för hundar!
Men matte kanske gömmer mig under bordet, man vet aldrig med henne…
Ha en riktigt skön helg med matte och mys riktigt mycket!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

10 januari 2014 18:51

Man kan ju inte vara livrädd för såna som oss. Jag har ju bl.a botar en liten tjej som blivit rädd för hundar eftersom hon blev biten men hon klappar mig efter lite Aamor terapi

 
Dui och Deco

Dui och Deco

10 januari 2014 19:14

Freag är helt klart jippiedag eller kväll! Här har det blivit lite vitt idag.Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

10 januari 2014 19:37

Har ni fått lite vitt? Orättvist, hihi vi har bara fått det där blöta!

 
Laika

Laika

10 januari 2014 20:16

Verkligen härligt med fredag. Idag var min matte ledig fast vi vaknade tidigare än vad vi går upp när hon jobbar. Det var för att vi skulle vara barnvakt åt Elise, för hennes skola var stängd idag. Men vi har med njutit av att det är fredag :D Jippie-dag är ett bra namn på fredag, dessutom säger min matte att mysbyxor nästan är ett måste en fredagkväll :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

10 januari 2014 20:48

Vad kul att vara barnvakt och att du fick ha din matte hemma.

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

10 januari 2014 22:49

Här har det också varit jippie dag idag eftersom min matte varit ledig idag :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

10 januari 2014 22:55

Dubbelt jippiedag då, hihi!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

11 januari 2014 15:20

Titt ut på dig själv, sötnos!

BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

11 januari 2014 17:24

Hihi! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards