Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 18 oktober 2014

Av Aamor & Tina - 18 oktober 2014 18:35

Kan inte förstå varför matte vaknar redan klockan 06 en ledig dag, okej det är ju den tiden vi vanligtvis blir väckta men men nyckelordet är väckta och så vaknar hon helt utan klockan när vi är lediga - skärp dig nu matte, hihi!
Hon låg ändå kvar och slumrade nån minut här och där samtidigt som hon lyssnade på bok i lurar så hon störde inte mig, inte ditrest i alla fall.
Vi gick en ganska lång runda sen, träffade på grannen som passade barnbarnets hund Bass, han vill bara leka men nöjde sig efter en stund när han fattat att jag bara vill hälsa och satte sig ner, han är bara strax över året så han är busig än.

Hemma igen åt matte frukost och jag gick och la mig en stund men så fort hon ätit började hon dona med mina badattiraljer. Jag kände inte för att dra ut på det idag så jag lät henne ta mig när hon var klar, knorrade lite för att visa mitt missnöje, hihi!
Ett bad är ju inte det roligaste men kanske nödvändigt.

Sitter här helt balsamerad, vet att det i alla fall är sluttampen på badet nu och bara en långsköljning kvar.
Efteråt satt vi i 2,5 timme och bara mös, jag inlindad i handdukar i mattes knä, hade gärna suttit längre men matte blev nog trött på det, hihi!
Nästa steg är ju det tristaste med föning och tillfixning men tydligen ett måste.
Då matte säger "nu är du klar Aamor" då blir jag glad för då ska jag få en godisbit för att jag varit duktig.

Det skulle ju fotas och så först men det kan jag stå ut med om hon bara är snabb, hihi!

Har sen sovit lite medan matte läst sin bok. Var ute för en stund sen och då träffade jag Bass igen.
Inget regn idag och det har varit så skönt.
Åt mat när jag kom in, först drack jag lite mjölk och sen åt jag maten med små bitar torkad kyckling över den.
Kvällen är här nu och vi kommer nog att ta det lite lugnt eller rätt så lugnt, hihi!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards