Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under november 2009

Av Aamor & Tina - 28 november 2009 08:58

Då var det lördag och det är ju inte helt fel. Sova lite längre än vardagarna, sov till 7.45 idag, kunna umgås med matte hela dagen. Kan det bli bättre? NÄ!


Jag har varit ute på min första runda och tyvärr hänger regnet i luften så det blir väl ännu en blöt dag men vad ska en liten hund göra åt det!

Jag passade på att skrämma en hel flock med råkor, kajor och kråkor som bråkade om en matbit. De var så upptagna att de märkte mig inte förrän jag var 1 meter från dom, vilket kraxande det blev och så lyfte dom. Det var kul!


Inne igen fick jag en bit av mitt favorit godis och sen var jag nöjd och nu tänker jag vila förmiddag!

Av Aamor & Tina - 27 november 2009 21:09

Tog mig en ordentlig tupplur som varade till 19.45 och sen var nog matte kelig för hon kom ner på golvet till mig!

Hon fick i uppdrag att hålla mitt tuggben istället, ja, vi kelade lite först.

Tuggar man på ben blir man ju törstig och då tar jag till flaskan men inte vilken flaska som helst utan en sån blomsprayflaska. Det är så gott att dricka från den!

Gäller så klart att matte fattar vad jag vill för hon får ju trycka så vattnet kommer ut från munstycket.


Var ute för en stund sen och ville gena över en stor gräsmatta men matte tyckte att där var för blött! Så klart har det regnat till och från idag.

Fick finna mig att gå runt om.


Lite TV till men sen hoppar vi nog i kojen.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 27 november 2009 17:40

Var lite sent till Affi i morse för jag mötte Fanny och det var ju inte fy skam att möta på morgonen.

Kom på nu att jag behöver inte ställa mig på bakbenen för att nå hennes nos, räcker med att jag sträcker lite på halsen.


Affi är inte så sur längre utan vill gärna ställa in sig och tvätta mina öron, när jag ville tvätta hennes innan i veckan blev hon ilsk, nu passar det tydligen!

Jag är ju inte den utan hon får gärna ställa in sig men när matteföräldrarna säger till mig går jag från henne.

Är jag inte duktig?

Nu ska vi inte ses på hela helgen så hoppas det värsta fjäsket har gått över sen!


Matte kom i tid för att hämta mig och det var mycket uppskattat. När hon satte sig på golvet så sprang jag och hämtade frolicar och bjöd på henne men hon är kräsen så jag fick ju äta dom själv.


Hemma nu och jag ska bara slappa hela resten av dagen nu för det tar på att hålla sig skärpt och undan en löpande syrra.

Av Aamor & Tina - 26 november 2009 20:49

Haft det bra med Affi idag men jag ville verkligen busa av mig lite så jag fick själv gå ut på altanen och vara där ett tag och det gick bra för jag kan ju busa själv.

Varit hos matteföräldrarna länge idag, matte kom inte förrän 20.30 och hämtade mig.

Trodde faktiskt att jag aldrig skulle få komma hem, var blir hon av?


Matte berättade att hon och 5 kolleger hade varit hemma hos en av dom och ätit mat.

De hade ätit gös, potatis och sås med en massa god sallad. Det var jättegott och sen hade en annan gjort efterrätt en mycket god chokladpaj. Allt var jätte mumsigt sa hon och de hade haft väldigt trevligt.

Så hon är ute och roar sig och så får jag inte följa med! Faktiskt hade jag kunnat det men matte sa att det nog var lugnare för oss bägge om jag stannade hos Affi.


I vilket fall som helst blev jag så glad när hon hämtade mig och nu ska vi mysa resten av kvällen.

Imorgon är det ju fredag så vi är lediga sen i två dagar!


Affi är en riktig buse för hon plockar av sig sitt tikskydd men jag är duktig och behåller mitt skvättskydd på.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 25 november 2009 21:39

Snacka om jag blev rädd i kväll och inte bara en gång utan två!

Först var det något som lät som huset höll på att falla in men matte sa att det bara var grannen som borrade i betongväggen in till oss.

Oansvarigt att göra det när jag ligger och sover, eller hur!


Andra gången var nu när vi var ute på sista rundan. Jag gick där i godan ro och rätt som det är hör jag riktiga iltjut och brummande, vänder mig om och tittar och sen säger matte att det var någon som "brände däck" på skolans parkering.

Fy vad det lät hemskt!

Ganska så töntigt att hålla på så och sen sa matte att det är dyrt med däck och de pengarna kan de säkert ha bättre nytta av.


Nu vill jag inte ha fler upplevelser av den sorten idag.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 25 november 2009 18:57

Gått bra hos Affi idag, hon har varit sköldpadda lite då och då även idag men nu vet jag ju vad hon gör så jag behöver inte bli rädd. Står gärna kvar och retar henne lite!


När matte kom och hämtade mig gick vi hem direkt och det är ovanligt för hon brukar stanna kvar och snacka lite.

Ville ut på balkongen när vi kom hem, skulle hämta min "tjurmuskel" men bestämde mig för att bli där ute och tugga på den.

Rätt som det är hör jag mattes röst och så en till, hoppar ner från solstolen (den utan dynan!) och kollar i köket men där var ingen. Får syn på matte som står i hallen så jag rusar dit och i dörren står mattes kusin Ulrika, jisses så glad jag blev! Längesen jag såg henne nu.

När de satt i köket och snackade ville jag upp på bordet men jag fick inte, taskigt för jag får ju hos matteföräldrana men inte här hemma.

Till sist tog jag saken i egna tassar och hoppade upp i Ulrikas knä och gissa om hon blev förvånad.

Men nu hjälpte inte det heller för jag fick gå ner på golvet igen!

Matte och hon skulle äta tillsammans men rätt som det var körde Ulrika iväg och jag började pipa och gnälla, var blev hon av?

De skulle beställa mat så hon kom igen och med maten denna gång och då blev jag lättad. Kul att träffa släkten.

Ulrika skulle iväg på en kurs sen sa matte så när hon körde iväg följde vi henne till bilen och passade på att gå en runda.


Nu ska vi koppla av lite framför TV:n.

Av Aamor & Tina - 24 november 2009 22:08

Sen matte hade lugnat ner sig så kunde jag sova och har gjort det nästan hela kvällen.

Nu när jag var ute på dagen sista runda träffade jag en gammal vän, Fanny!

Först var jag lite reserverad för jag spanade på "hennes" katter men sen när jag fick luktat på henne kom jag ihåg att det var Fanny.

Hon är en gammal dam på ca 13 år och en korsning mellan Collie och Västgöta spets om jag minns rätt.

Har inte sett henne på hela sommaren och hösten för de har varit i sin stuga.

Det var jättekul att träffa henne igen!

Hade knappt tid att gå rundan, fast matte sa att hon hade gått in så hade jag bråttom tillbaka för att kolla men hon var borta.

Jag kommer att träffa henne fler gånger nu i vinter.


Nu ska vi göra oss redo för sängen.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 24 november 2009 18:31

Affi har varit likadan mot mig som igår, bara jag går förbi henne blir hon bitsk!

Matte sa att hon påminner om en sköldpadda som sticker fram huvudet och nyper till, vet inte vad det är men jag litar på matte.

Vi har varit tvugna att hålla koll på matteföräldrarna idag för de har putsat fönster och plockat ner gardiner mm, de springer där fram och tillbaka och det är ju inte lätt att hålla dom under uppsikt när vi är hänvisade till bara köket.


När matte äntligen kom, i vanlig tid, så ville jag hem men hon skulle få mat idag så det blev till att vänta, suck!

Väl hemma drog matte också igång med att städa, badrummet fick en omgång, dammsugaren och moppen åkte över hela lägenheter och tvätt skulle sorteras mm.

Jag kan inte förstå hur alla orkar! Men så är jag nöjd om alla mina saker ligger framme, bryr mig inte om att jag drar in en massa löv och pinnar och att matteföräldrarnas fönster blir fullt av våra näsavtryck!

Kanske är det därför de orkar! Vem vet!


Nu ska jag vila mig lite för denna dagen har tagit på krafterna för en liten kille som mig!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards