Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2010

Sovmorgon!

Av Aamor & Tina - 16 oktober 2010 10:29

Matte sa till mig att vi skulle ha sovmorgon idag och så vaknade hon06.10, trodde hon, jag var vaken så hon låg och klappade mig lite och nästa gång hon tittade på klockan var den 8.36 Hon hade sett fel första gången så vi hade fått vår sovmorgon.

Vi gick ut på en långrunda vid 9.30 och har nästan precis kommit in.

Vi tog bland annat ett varv på vår motionsslinga och matte tog några bilder.

  

här luktade väldigt gott, så gott att jag inte märkte att där var en håla i marken så jag höll på att sätta mig ner!

  

Funderade ett tag på om jag skulle pinka över den tidigare besökaren och kom fram till att det var lika bra att göra det men han hade pinkat högt så jag lyckades inte döja honom helt!

  

Kom igen nu matte var inte så långsam och så ska du fota mitt i allt, åhh!


Jag mötte Malte en 6 månaders Shih Tzu, han ville leka men till sist tyckte jag att han var lite jobbig så jag sa till honom att hålla sig "på mattan" men tro inte att han lyssnade så jag gick istället!

Nu ska jag vila ett tag!

 
 
Buttons å floridatjej

Buttons å floridatjej

16 oktober 2010 12:57

härligt med sovmorgon, jag tar alltid en extra lång tupplur efter morron pinket.....mycket löv på marken ser jag, tycker Du som jag att det ibland fastnar för mycket i håret, så Matte får rensa ? ...puss på svansen

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

16 oktober 2010 17:38

Jo matte får rensa många gånger på våra rundor. Jag går inte en endaste meter om något löv eller annat trasslat in sig i håret.
Ibland slår jag nästan kullerbytta när jag själv ska försöka få loss det så oftast sätter jag mig ner och tittar på matte!

 
Julia

Julia

16 oktober 2010 13:14

Härligt att få sova färdigt oavsett när man vaknar, det gjorde vi idag, jag som brukar väcka tuppen sov till ½9. Skönt.
Hoppas ni har sol idag, det har vi, men det är kyligt.

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Edith

Edith

16 oktober 2010 17:19

Du såg ut att ha det väldigt skönt på långrundan. Trevlig helg!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Ingen bild

Eva

16 oktober 2010 17:26

Mjau Aamor!
Härliga bilder från din morronpromenad, matte säger att hon känner höstkylan o doften av löven där. Vi har varit lite ute på balkongen, men det är för kallt att va där nån längre stund så det blir in snarast, här inne är det varmt o gott.
Kan du inte använda samma metod mot Affi som mot Malte när du inte vill skoja? Om den funkade.
Ha en bra Helg o hälsa Matte
Mjauu...från Snutte o Ruffa

Aamor & Tina

16 oktober 2010 17:35

Tyvärr funkar det inte på syrran för hon har ingen respekt, tyvärr sporrar det henne ännu mer.
Fast blir jag riktigt ilsk och trycker till henne ger hon sig, ett tag!

 
Hillman

Hillman

19 oktober 2010 18:01

Valpar kan va rätt jobbiga, störiga på nåt sätt och inte fattar de att de är det heller. Du har fått höst du oxå kan jag se, fast det är massor av grönt gräs ännu.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards