Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 30 oktober 2010

Av Aamor & Tina - 30 oktober 2010 18:08

Jag och matte gick bort till Affi för matte hade lovat att bada henne.

Hon blev jättefin och ganska så mallig för hon blev klippt runt tassar och ansad under tassarna och matteföräldrarna sa att hon var så fin. Sen går och till en matta och gnuggar nosen i den och då såg hon ut som det vanliga "vilddjuret!


När hon var helt torr gick matte ut med oss på en långrunda, Affi gillar att gå med min matte för hon går fortare än mattefar.

När rundan nästan var slut och vi skulle svänga så kom där en hund och jag och syrran blev helt tokiga, enligt matte!

Vi skällde och drog och skulle fram till hunden, vi kom under en sån där bom man cyklar igenom och matte som samtidigt höll på att knyta en bajspåse blev förbannad på oss och vi åkte baklänges och sen gick vi till sidan så hunden kunde passera.

Hunden och dess husse gick runt men stannade och när vi hade lugnat oss lite så fick vi hälsa.

Det var en jättesnäll  Berger Picard, han la sig ner så vi kunde nosa på honom.

Matte påstod sen att vi var helt hopplösa när vi är tillsammans för en och en hade vi inte varit så "skogstokiga".


Nu är vi hemma och jag har ätit min mat och ska vila på mattes fötter lite nu.

Av Aamor & Tina - 30 oktober 2010 10:21

Jag väckte matte redan 05.30 för jag var lite kelig då, hon blev väl inte super glad precis men jag fick ner hennes hand till mig och sen somnade vi om igen och vaknade sen igen strax efter 7.20

Jag ville upp ifönstret när hon drog upp persienenrna så där låg jag ett tag och tror ni inte att hon fick syn på en bit ihoptrasslat hår som hon var tvungen att dela, åhhh!

Just när jag låg och spanade fast det var bara en liten så det var snabbt avklarat!


Vid 9.30 gick vi ut på en långrunda, jag fick bestämma var vi skulle gå nästan hela tiden men matte ledde mig någon gång!

Det är jättekul att få bestämma vilket håll man ska gå när vägarna delar sig i tre, man måste stå och fundera lite och ta in dofterna för att gå där som är mest intressant.


Hemma igen satte matte igång och letade efter ett papper som hon troligen gjort av med för hon hittade det inte och så blev hon irriterad på sig själv och sitt pappershanterande men där finns ingen bättring och det inser hon själv!

Jag låg uppe på balkongbordet och tittade på, såg rätt så roligt ut när hon gick igenom reklam-tidningshögen ifall pappret hade hamnat där!

  

Bodet jag satt på syns bakom mig här och jag hade ingen napp idag, har lagt av med det nu, hihi! 


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards