Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av Aamor & Tina - 26 oktober 2010 18:45

En hyfsat lugn dag hos syrran men vi jobbar hårt med mattemor! Hon kallar att vi kör med henne men det gör vi inte.

Vi vill upp i fönstret och efter ett tag vill vi ner igen och så håller vi igång henne bland annat!

  

Syrran och jag en gång när vi passade henne, jag på rygg, som vanligt!


När matte kom för att hämta mig gav hon sig iväg igen, hon skulle bara iväg och få påsatt vinterdäcken på matteföräldrarnas bil, mattefar hängde med.

När de kom tillbaka sa mattemor till dom "välkomna in i varglyan!". Hon påstod att vi bägge snälla och beskedliga små söta hundar hade mer eller mindre ylat när matte och mattefar försvann. Kan aldrig tro att det är sant men.....

Matte fick grönkålssoppa med frickadeller, jag fick frickadeller och så gott det var, åt 4 stycken.

Sen åt jag min mat när jag kom hem, åt ju lite, mycket säger matte, dåligt i helgen!


Nu har jag varit på min kvällsrunda och jag mötte en Jack Russel hane. När vi möttes stannade vi bägge och hussen sa "är det en tik?" nä sa matte, jag är ju en stilig herre, hihi!

"Då går det nog inte", sa hussen men vi stog och viftade på våra svansar och så hälsade vi och det gick hur bra som helst! Hussens kommentar blev "vad märkligt".

När vi sen svängde runt en hörna var där nått som nästan blev mitt, där var en hare men den fegisen sprang iväg!

Stod och tittade ett tag men sen sprang jag till matte igen.

Matte sa att mot harar har jag inte en chans för de är för snabba men jag säger att jag var nära!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards