Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 2 april 2014

Snö?

Av Aamor & Tina - 2 april 2014 17:32

Det har varit en väldigt lugn dag hos syrran för jag har mest sovit och det är en sysselsättning jag uppskattar högt, hihi!

Har inte varit nått speciellt varmt väder idag även om solen sken på förmiddagen så det var knappt lönt att gå ut mer än när det var nödvändigt.


Matte hämtade mig efter jobbet, hon var inne om på Coop och handlade lite på vägen men det gick snabbt så jag märkte knappt att hon var lite sen.

Vi gick inte hem direkt för matte fick middag hos matteföräldrarna idag, de hade spenatstuvning och fisk och det gillar matte så hon tackade ja när hon fick frågan.

Då gick hem sa matte att vi fick nog skynda oss för himlen blev mörkare och mörkare och blöta ville vi ju inte bli.

Vi hann hem och hann även sitta ute en liten stund men inga katter syntes så vi gick in istället.

Jag valde att lägga mig för att sova vidare så idag hoppar jag nog över maten, matte har kommit på att gör jag mer än en 2:a på en dag brukar jag låta bli maten på kvällen - jag kör med utrensning då, hihi!


Matte pysslade med sitt men rätt som det var började det knäppa och låta på fönsren och matte kom in i TV-rummet och tittade ut och sa "är det snö som kommer?".

Jag sover matte så stör mig inte och jag är inne så jag bryr mig inte det minsta.

Matte står kvar ett tag och tittar ut och upptäcker och måste tydligen upplysa mig om att det haglar och snöar.

Skitväder men det har övergått i regn/snö nu säger hon så det blir väl regn till slut.

Varade bara en kort stund som tur var.

Nu ska jag sova och hoppas att matte inte får behov att upplysa mig om fler saker, hihi!

 

Sover i denna sköna säng (bild från förra månaden).

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

2 april 2014 18:32

Hoppas att ni slipper Åskar, som eventuellt skulle hälsa på i era trakter! Jag vet ju att du inte är rädd, men han ÄR lite läskig ändå!
Halva veckan har gått, nu är det bara två klockedagar kvar!

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

2 april 2014 18:58

Nä jag är inte rädd för den typen men han kan ändå hålla sig borta!
Två morgnar kvar låter nästan okej, hihi!

 
Laika

Laika

2 april 2014 19:31

Den bädden är sannerligen fin du :D Tror jag fortfarande är sugen på en liknande, hihi. Matte säger att jag inte behöver fler men sådana kan man väl knappast få för många av, hihi.
Nej, snö... vilken tur att det övergått till regn. Hoppas du får sova ostört nu då, hihi. Psst, min matte cyklade till jobbet imorse. Hon sa att det var jättekallt och egentligen inte alls trevligt ;)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

2 april 2014 19:46

Sängar kan man aldrig få för många av för man ska inte behöva gå så långt när man vill skifta!
Sovit jättegott för matte har suttit och läst.
Så duktig din matte är, min tyckte också det var kallt i morse för hon frös om fingrarna.

 
Ingen bild

Aamor

2 april 2014 23:01

Melody! Min matte råkade ta bort din kommentar:(
Jo det snöade i ca 30 minuter men det la sig inte som tur var.
Promenader i regn är inget kul även om man är i utlandet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards