Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 3 april 2014

Bråttom!

Av Aamor & Tina - 3 april 2014 18:38

Varit fint väder idag även om det inte varit så väldigt varmt. Hittade man lä och sol så var det lagom men jag är ju lite trög (tycker syrran) med att vilja följa med henne ut.

Är sängen skön så varför lämna den, hihi! Matteföräldrarna sa att de skulle sätta hjul på sängen så kan syrran dra ut mig i den! Jag går ut när jag känner för det eller blir tvingad!!


Nu har matte cyklat till jobbet i 3 dagar men i morgon kommer hon att ta bilen för då ska hon längre, går att cykla ganska snabbt dit men hon vet inte riktigt än hur lång tid det tar och så väntar hon på lite varmare väder, vi får väl se om cyklen tar henne dit nån gång, hihi!

Hon tyckte det var praktiskt idag med cykel för hon skulle på ett annat ställe för att repetera HLR så slapp hon leta parkeringar som ibland är stört omöjligt där.

Hon kom och hämtatade mig nästan direkt när hon slutat och idag kände jag för att hon skulle tycka synd om mig   

Jag hälsade lite lugnt och sen satt jag och smaskade lite och matte reagerade genast som jag ville, hihi och undrade vad det var med mig och frågade matteföräldrarna om allt varit bra under dagen.

Klart det hade varit bra och efter en stund gullande med mig var allt som vanligt igen, hihi!

Matte fick mat även idag för hon kunde inte tacka nä till mattemors köttbullar, de är himelskt goda säger hon.

När vi äntligen gick hemåt hade jag bråttom!

 

Benen gick som trumpinnar på mig och väl hemma satt vi ute en stund och njöt i solen.

Jag tittade efter katter som inte syntes och matte kollade på folk som var på visning i en lägenhet i huset sidan om vårt.

Kom en kvinna i vita "mjukisbyxor", högklackade skor och tuff jacka men hon hade nog inte tänkt på att de vita byxorna var rätt genomskinliga, hihi! Matte fnittrade lite när hon passerat. Fy på dig matte!


Jag har ätit min mat och nu ska jag, ja ni gissade rätt, vila mig lite, hihi!

Matte sätter sig nog snart i soffan med sin bok men först ska hon nog snart hänga upp tvätten som borde vara klar om en stund.

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

3 april 2014 19:20

Du är en liten filur, som lurades lite.
Fast gör inte så, för alla mattar blir förfärligt oroliga om ni inte mår bra.
Ha en trevlig torsdagskväll. Imorrn är veckans sista klockedag! När matte hämtar dig ÄR det HELG!!!

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

3 april 2014 19:34

Man måste luras lite eller så kanske jag kände mig lite konstig :)
Fredagar är bara så bra, bäst helt enkelt!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

3 april 2014 19:46

Alla knep för att få lite extra omvårdnad är bra tycker vi! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

3 april 2014 20:12

Visst är det ;-)

 
Edith

Edith

3 april 2014 19:51

Ingen får tvinga Aamor att gå ut om han inte vill. Det bestämmer jag och Hilda och därmed basta. Idag var matte och hälsade på en kompis som hade en granne med 2 katter, en svart och en vit. Den svarta katten hälsade på matte, men den vita var jätteblyg.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

3 april 2014 20:13

Säg det till min syrra! Hon lyssnar inte på mig när jag säger det.
Vad kul att din matte fick hälsa på en katt i alla fall!

 
Laika

Laika

3 april 2014 20:00

Om man nu gör vita byxor, varför görs dom då genomskinliga? Rätt konstigt det där... Tur att jag inte behöver fnissa åt min matte för hon har inga vita byxor, hon vet bättre än så säger hon :D
Hjul under tassarna, hihi...det hade kanske varit något :)
Imorgon är det en dag kvar, då kan vi alla ha extra bråttom hem inför helgen. Åh så härligt :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

3 april 2014 20:15

Ja samma sak undrar min matte. Hon har heller inga vita byxor för de blir skitiga innan hon hinner få på sig dom, hihi! Matte är expert på att smutsa ner sig.
Eller hjul på sängen, hihi!
Helgen gillar vi jättemycket :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards