Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2014

Sol!

Av Aamor & Tina - 5 oktober 2014 16:55

Jag väckte matte vid 8-tiden, sa att jag behövde gå ut men när hon kommit upp gick jag och la mig igen så matte duschade och gjorde sig färdig innan hon tvingade ut mig.
Vi tog vår vanliga helg-morgonrunda, upp till idrottshallen, satt där ett tag innan vi sen gick vidare.
Det var nog nån match på gång för det kom en massa bilar på rad och föräldrar och barn hoppade av men inte en enda ville hälsa på mig, i och för sig satt vi en bit ifrån ingången så det var kanske därför.

Matte hade inte ätit frukost innan vi gick iväg så hon gjorde det medan jag letade efter något, hittade det inte så jag la mig för att ta en tupplur istället - onödigt att ta ut sig för mycket, hihi!
Vi har mest tagit det lugnt denna söndag, matte tvättade en maskin tvätt och så har hon suttit i soffan och lyssnat på bok. Jag tycker det är skönt när hon är still.

På eftermiddagen blev jag akut nördig så det blev bråttom ut runt hörnan men sen satt vi ute länge för det är så skönt ute, sol från nästan klarblå himmel men det blåser lite, hade varit skönare utan blåsten.
Först pratade vi med en granne som var ute på sin balkong och sen satte vi oss på bänken och snackade med en annan som kom gående men som slog sig ner hos oss.
Ollie kom förbi men han ville bli jagad så jag ställde upp på det, hihi!

Har lagt mig igen, ska kanske äta senare, lite konstig i magen så kanske jag hoppar över det men jag säger till matte vilket det blir.

Min sköna säng uppifrån!

Den är så mysig och jag njuter när jag sover i den, mjuk och lagom stor så den sluter om mig och en kant där jag kan ha huvudet!
Perfekt med andra ord!

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

5 oktober 2014 17:48

Härligt med sköna sängar.
Tur att du har flera att välja på, beroende var din matte är eller vad hon håller å med.
Det ÄR bra att hon sitter still med en bok och läser.
Antingen med ögonen eller öronen.
Fast det sista kan kombineras med andra göromål :)
Ha en forstatt skön söndag!

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

5 oktober 2014 17:55

Sängar gillar jag och jag ska nog lägga in alla mina i bloggen en dag, hihi!
Jo jag har märkt att läser hon med öronen så kan hon göra annat men hon sitter även still och spelar på plattan samtidigt.

 
Melody

Melody

5 oktober 2014 18:28

Så mysigt du har det i din bädd! Visst är det skönt när de inte är så stora utan man kan gosa in sig mot kanterna och lägga upp huvudet så där bekvämt!
Min matte har också lyssnat på talbok i dag, men inte satt hon stilla för hon drog ut mig på en långpromenad under tiden! Blåste som sjutton vid havet, men vi hade medvind hem så då flög jag nästan fram.
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

5 oktober 2014 18:50

Matte har bok i öronen när vi också är ute men då är jag med så då gör det inget att hon inte är still.
De sängarna som är så är perfekta.

 
Laika

Laika

5 oktober 2014 21:11

Mina bäddar är lite större. Har haft små, men jag liksom hamnar utanför dom med halva min kropp så matte började byta ut dom till modell större. Men du sover väldigt fint ihopkrupen. Jag liksom spretar lite mer när jag sover, hihi.
Skönt att ni kunnat sitta ute en del idag, här har vi haft trist väder.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

5 oktober 2014 21:15

Det är ju lite olika hur man sover, jag kurar alltid ihop mig i sängarna men på golvet spretar jag mer.

 
Mimmi, Tazan Sessan

Mimmi, Tazan Sessan

5 oktober 2014 23:35

Mjausan, vilken skön säng du har, Amor :)
Vi har ngn liknade sådan skön säng
Skönt nu när det börjar bli kallt ute, mjausan.

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

6 oktober 2014 06:37

Sköna sängar är toppen!
Gillar detta bättre än det jättevarma i somras men, bara vädret är fint.

 
Edith

Edith

6 oktober 2014 15:46

Din säng är verkligen helt perfekt. Den är som gjord för dig. Låter som du och matten har haft en skön och lugn söndag. Det är sån't man behöver då och då.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

6 oktober 2014 17:37

Sängen är helt kanon, mjuk, len och mysig.
Lugn och ro är gott ibland.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards